Pentru a-i asigura dezvoltarea armonioasă a copilului este important să-i asiguri o alimentație sănătoasă și echilibrată încă de când începi diversificarea.

Atunci când se apropie perioada diversificării, multe dintre mame intră în panică ori au dubii în privința care sunt alimentele cele mai bune pentru a le oferi copiilor lor. Experții în nutriție, însă, vă recomandă să continuați să alăptați bebelușii până la vârsta de cel puțin un an, iar de la șase luni puteți începe diversificarea.

Care sunt cele mai bune alimente pe care le puteți include în alimentația prichindeilor, aflați mai jos:

Banane

Bananele sunt printre cele mai bune opțiuni pentru bebeluși. Acestea conțin carbohidrați buni, dar și micronutrienți ce asigură dezvoltarea armonioasă a copiilor. Totodată, sunt o sursă excelentă de potasiu, un nutrient ce contribuie la funcționarea celulară și care favorizează tranzitul intestinal la copil.

Morcov

Morcovii sunt o sursă bogată de vitamina A. Acest nutrient îmbunătățește vederea și contribuie la stimularea sintetizării colagenului, proteină care se regăsește din abundență în organismul uman.

Pui

Puiul este printre primele tipuri de carne ce pot fi incluse în dieta bebelușilor, fiindcă este o sursă bogată de proteine. Se recomandă, însă, să alegeți un pui bio sau unul crescut natural, de la țară, care va fi, cu siguranță, o sursă excelentă de nutrienți benefici pentru sănătate.

Broccoli

Legumele crucifere sunt recomandate în orice dietă, întrucât conțin fitochimicale care au proprietăți antioxidante. Acești compuși ajută la neutralizarea formării radicalilor liberi și împiedică acumularea lor în organism.

Cartofi

Printre alimentele recomandate în dieta copiilor sunt și cartofii. Gătiți la abur sau la cuptor, aceștia conțin carbohidrați și fibre, dar și micronutrienți precum vitamina C, care este necesară pentru funcționarea optimă a sistemului imunitar.

Așadar, atunci când începi diversificarea bebelușului tău ai la dispoziție numeroase alimente pe care le poți introduce în dietă, însă ai grijă ca întotdeauna să alegi produse proaspete, care au un aport nutrițional bogat. De asemenea, este recomandat să eviți preparatele care sunt bogate în zahăr, în grăsimi trans ori în aditivi artificiali. Acestea pot deteriora funcționarea organismului pe termen lung.

De asemenea, pe lângă alimentația echilibrată, este indicat să încerci să le insufli celor mici obiceiuri sănătoase încă de la o vârstă fragedă, precum să facă mișcare, să iasă la aer, dar și să aibă un program de somn bine stabilit. Toate aceste lucruri sunt secretul unei dezvoltări armonioase, dar, în același timp, contribuie la reducerea riscului de apariție a unor boli cronice.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 14 persoane