O dietă bogată în anumiți nutrienți poate spori fertilitatea dacă îți dorești să rămâi însărcinată. Iar acest lucru este valabil atât în cazul femeilor, cât și în cazul bărbaților, motiv pentru care îți propunem să descoperi care este legătura dintre dietă și fertilitate.

Atunci când încerci să rămâi însărcinată este important să incluzi în dieta ta alimente sănătoase, bogate în nutrienți.

Stresul, kilogramele în plus, probleme hormonale ori ale sistemului reproducător sunt factori care afectează fertilitatea. Pentru a spori șansele de a rămâne însărcinată este important să adopți o dietă echilibrată.

Ce trebuie să faci pentru a-ți îmbunătăți fertilitatea cu ajutorul alimentației, află mai jos:

Consumă alimente sărace în grăsimi

Alege să incluzi în dieta ta ingrediente din toate grupele alimentare, însă asigură-te că sunt bogate în nutrienți. Legumele sunt alegeri ideale, spre exemplu, deoarece au un aport nutrițional ridicat și sunt sărace în grăsimi.

Acid folic

Deficiența de acid folic crește șansele de avort spontan și de apariție a unor malformații. Din acest motiv este important să incluzi acest supliment alimentar în dieta ta încă de dinainte de a rămâne însărcinată.

Acizi grași

Acizii grași, care sunt prezenți în anumite legume, dar și în pește precum somon, sardine și ton, sunt fundamentale în ceea ce privește procesul de ovulație și, totdată, influențează concepția.

Vitamine și minerale care sporesc fertilitatea

Vitaminele și mineralele contribuie la funcționarea optimă a organismului, însă ele sunt și mai vitale atunci când vine vorba de femeile însărcinate, întrucât trebuie să ajute organismul să susțină două vieți pentru nouă luni de zile. Așadar, este important să consumi alimente bogate în vitamina A, care ajută la întărirea mucoasei uterine, unde ovulul fertilizat este implantat, fructe și legume bogate în vitamina C, vitamina E, nutrient care se regăsește în uleiul de măsline și în fructe uscate, dar și calciu, fier și zinc.

Totodată, atunci când vine vorba de fertilitate este important să renunți la consumul de alcool, cafea și tutun, deoarece acestea pot fi extrem de nocive pentru făt. Deși este greu să renunți la consumul de cafea, încearcă să-l reduci la maximum două cești pe zi sau înlocuiește cafeaua obișnuită cu cea decafeinizată.

Articol citit de 3 persoane