Alimentele sănătoase și proaspete sunt o alegere inspirată oricând, însă ele sunt recomandate și după ce ai născut, întrucât organismul tău are nevoie de vitamine și minerale pentru a se recupera.

Sarcina este perioada în care multe mame sunt încurajate să adopte un stil de viață sănătos, însă nu ar trebui să renunțe la el nici după ce au născut. Alimentația este importantă și după ce ai adus pe lume un copil, mai ales că organismul tău are nevoie să se refacă, dar și pentru a produce lapte pentru bebeluș.

Care sunt cele mai bune alimente pe care să le consumi după ce ai născut, află mai jos:

Spanac

Consumul de spanac îi oferă organismului o cantitate importantă de vitamina A. Aceasta este necesară atât pentru mamă, cât și pentru bebeluș, întrucât conține și calciu, dar și antioxidanți, ce ajută la prevenirea îmbătrânirii celulare. De asemenea, aceasta conține o cantitate mică de calorii și ajută la îmbunătățirea funcționării sistemului cardiovascular.

Orez integral

Imediat după ce au născut, femeile au nevoie de carbohidrați, însă multe dintre ele refuză să le consume din teama de a nu se îngrășa. O variantă sănătoasă, însă, este orezul brun, motiv pentru care îți recomandăm să-l incluzi în dieta ta. Îți va da un boost de energie și va îmbunătăți, de asemenea, și producția și calitatea laptelui.

Carne slabă și ficat

Aceste alimente conțin nutrienți ce ajută la vindecare rapidă. Spre exemplu, nutriționiștii vă recomandă să includeți în dietă carnea slabă de pește ori de pui sau curcan, întrucât conține zinc, fier și vitamina B1.

De asemenea, imediat după naștere sunt recomandate și legumele, nucile, ouăle și produsele lactate. Nici alimentele bogate în fier n-ar trebui să lipsească din dietă, precum ridichi, sfecla și varza. Nucile și cerealele integrale sunt, de asemenea, o sursă bună de fier.

Citrice

Vitamina C este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamine și minerale de care au nevoie femeile care tocmai au născut. Grație conținutului bogat de vitamina C, citricele, precum lămâile, portocalele, grapefruit-urile și clementinele ajută la stimularea lactației. Ele ajută, de asemenea, și la absorbția fierului din organism.

Legume cu frunze verzi

Acestea conțin o cantitate importantă de vitamina K, care este potrivită și pentru regenerarea țesuturilor. De aceea, nutriționiștii recomandă să consumați fructe și legume verzi, precum dovlecei, conopidă, salată verde, dar și varză jale. Vitamina K se regăsește, de asemenea, și în ficat, cereale integrale și uleiuri vegetale. O sursă de vitamina K sunt și carnea de vită și ouăle, însă conțin o cantitate mai mică.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 78 persoane