În Liber să înveți, psihologul Peter Gray susține că dacă copiii noștri sunt lăsăți liberi să își urmeze propriile interese prin joc, nu numai că învață tot ceea ce e nevoie să știe, dar o fac și cu multă energie și pasiune. Copiii vin pe lume cu dorința de a învăța, înzestrați cu spirit ludic, curiozitate și sociabilitate ce îi călăuzesc în propria lor educație. Totuși, noi am nimicit astfel de instincte într-un model școlar proiectat inițial pentru a îndoctrina și nu pentru a promova dezvoltarea intelectuală.
Pentru a crește copii care vor trăi în lumea actuală aflată în continuă schimbare, trebuie să le dăm posibilitatea să își gestioneze propria educație și dezvoltare. Țînând cont de dovezi venite din antropologie, psihologie și istorie, Gray demonstrează că jocul liber reprezintă principalul mijloc prin care copiii învață să-și controleze viețile, să-și rezolve problemele, să se înțeleagă cu cei de vârstă lor și să capete reziliența emoțională. Capacitatea de învățare prin joc a evoluat cu mult timp în urmă, iar aceste instincte operează remarcabil de bine și astăzi, așa cum arată studiile referitoare la școlile alternative administrate democratic. Când copii își controlează propria educație, învață mai bine – lucru realizat cu costuri mai scăzute decât modelul tradițional de școală coercitivă.
O propunere curajoasă și contraintuitiva de eliberare a copiilor noștri din lanțurile instituției ce înăbușă curiozitatea pe care o numim școală, Liber să înveți ne spune că a sosit vremea să nu ne mai întrebăm ce se întâmplă cu copiii noștri ci să ne întrebăm ce se întâmplă cu sistemul. Ne arată cum putem acționa – atât că părinți cât și că membri ai societății – pentru a îmbunătăți educația copiilor noștri și a le asigura o viață cât mai fericită.
Autor: GRAY PETER
Traducător: IUSTINA COJOCARU
Format: 13 x 20 cm
Tipul tipăririi: Policromie, carton laminat
ISBN: 978-973-111-395-1
Colecție: ALTER EGO
An apariție: 2013
Nu sunt recenzii la acest produs.