Acesta este urmarea cărții “Efectele televiziunii asupra mințîi umane”.
“Omul nou” nu mai urmărește idealuri înalte: lui nu-i mai pasă de adevăr și iubire, ci doar de portița de plăcere și de iluzia de putere pe care i-o furnizează televiziunea sau industria divertismentului.
Acest “om nou” despre care vorbește autorul este peste tot în jurul nostru. În portretul cel mai inofensiv, el – sau ea – are o carieră și luptă pentru promovare, acumulează bunuri în numele familiei sau al copilului și dorește să se relaxeze… Aparent, nimic în neregulă…
Doar că “omul nou” a fost și este simplificat la maximum. Funcționează cotidian numai pe cele 3 coordonate de mai sus și orice abatere de la mică normă îl scoate din rândurile celorlalți “oameni noi”.
Complexitatea unui sentiment îi sperie prea tare – pe el și pe ceilalți – deci, îl resping toți numindu-l slăbiciune. Responsabilitatea unui adevăr îi îngrozește și, că urmare, adevărul este înlocuit cu orice explicăție convenabilă, pusă la dispoziție, cu generozitate, de formatorii de opinie indoielnici de care este înconjurat. Încet, încet, omul ajunge propria să schița.
Cine decide normele? De ce le preluăm fără discernământ? Care sunt valorile prin care ne putem recupera? De ce trebuie restructurat un sistem întreg de valori? Cum am ajuns aici – și răspunsurile la încă o mie de “de ce-uri” secrete ale oamenilor mari, în acest al doilea volum al seriei “Față nevăzută a televiziunii”.
“Revrajirea lumii” pune un diagnostic societății contemporane, îl explică și oferă un număr securizant de repere și puncte de sprijin pentru toți cei care sunt sau se simt pierduți.
Nu sunt recenzii la acest produs.