O alimentație sănătoasă și echilibrată este esențială pentru dezvoltarea armonioasă, însă experții în nutriție susțin că obiceiurile sănătoase se formează încă de la o vârstă fragedă, motiv pentru care și copiii trebuie să fie atenți la dietă, iar din aceasta ar trebui să fie eliminate anumite alimente.

Care sunt cele mai nocive alimente pentru bebeluși, află în articolul de mai jos.

Băuturile răcoritoare și sucurile

Potrivit specialiștilor în nutriție, acestea n-ar trebui să se regăsească în dieta copiilor, întrucât au un indice glicemic mare și, în plus, au un conținut ridicat de fructoză și glucoză.

Conform unui studiu publicat în revista Nutrients, consumul de băuturi răcoritoare și sucurile duc la dezvoltarea sindromului metabolic, care, implicit, va determina obezitate și diabet. Mai mult de atât, oamenii de știință atrag atenția asupra faptului că un consum de zahăr dizolvat în lichid este mult mai rău decât a-l consuma în alimente solide. Iar acest lucru este explicat prin faptul că în forma solidă există și o cantitate mai mare de fibre, care sporesc absorbția acestuia.

Cereale integrale la micul dejun

Cei mai mulți dintre copii adoră cerealele integrale la micul dejun, însă cele mai multe sortimente regăsite în supermarketuri conțin o cantitate mare de zahăr și de alți aditivi. Mai mult de atât, acestea au o calitate scăzută, fiind doar o sursă bogată de carbohidrați.

Așadar, singurele cereale pe care copiii ar trebui să le consume sunt fulgii de ovăz. Aceștia conțin fibre, care sunt responsabile de sporirea bacteriilor din flora intestinală, precum și de ameliorarea constipației.

Ciocolata pudră

Pudra de cacao are numeroase beneficii pentru sănătate. Spre exemplu, conține antioxidanți precum flavonoide. Totuși, preparatele care conțin pudră de ciocolată au un aport scăzut din acest ingredient și sunt o sursă bogată de zaharuri simple. Așadar, dacă vrei să-i dai copilului tău cacao, asigură-te că nu are alte substanțe adăugate. Iar dacă vrei să-i conferi un gust mai dulce, cea mai simplă opțiune este să adaugi fructe.

Alimente semipreparate

O dietă echilibrată înseamnă o dietă variată, însă aceasta este descrisă și prin consumul de alimente proaspete. Tocmai de aceea, nutriționiștii nu recomandă alimentele semipreparate nici pentru copii, nici pentru adulți. Conțin numeroși aditivi, grăsimi trans și o cantitate mare de sare.

Produse de patiserie

Produsele de patiserie n-ar trebui să se regăsească în alimentația copiilor. Sunt o sursă bogată de zahăr și de grăsimi trans, iar consumate în exces pot determina apariția unor boli cronice.

Așadar, alimentele menționate mai sus nu sunt recomandate copiilor, motiv pentru care ar fi bine să le excluzi din dietă. Cele mai bune opțiuni sunt preparatele gătite în casă, dar și consumul de alimente proaspete, precum legume și pește. De asemenea, este indicat să renunți la alimentele care conțin o cantitate mare de zahăr, întrucât acestea pot avea efecte devastatoare peste ani.

Articol citit de 22 persoane