Unele alimente poate că nu sunt preferate de copii, însă ele n-ar trebui să lipsească din dieta lor. Tocmai de aceea îți propunem să găsești câteva modalități creative să le gătești.

Alimentația este deosebit de importantă în dezvoltarea copiilor, motiv pentru care ar trebui să găsești modalități atractive pentru a găti chiar și alimentele pe care ei refuză să le consume.

Care sunt alimentele pe care n-ar trebui să lipsească din dieta unui copil, află mai jos:

Fulgi de ovăz

Fulgii de ovăz reprezintă, fără doar și poate, un ingredient versatil. Acesta nu este potrivit doar pentru mic dejun, ci și pentru pregătirea unor prăjituri și a altor snacks-uri. Cea mai simplă modalitate de a le găti este să adaugi lapte peste ele și fructe sau le poți include în prepararea shake-urilor și a smoothie-urilor.  Ba mai mult, le poți folosi pentru a găti brioșe. Iar pentru un aport nutrițional adaugă cacao, nuci și miere.

Legume

Bogate în proteine și în fibre, legumele sunt esențiale pentru dezvoltarea copiilor. Acestea nu conțin doar nutrienți, ci oferă și senzația de sațietate. Dacă nu le acceptă crude, alege să le prepari sub formă de piureuri, supe ori sosuri pentru paste. De asemenea, le poți folosi și pentru a pregăti burgeri vegetarieni.

Ouă

Câte ouă ar trebui să mănânci în timpul unei săptămâni este o întrebare pe care și-o pun multe persoane. Totuși, nutriționiștii susțin că un ou pe zi este ideal pentru copii, întrucât acesta conține colină, un nutrien esențial pentru dezvoltarea creierului. Ouăle sunt, de asemenea, o sursă bogată de zinc și proteină. Le poți include în dieta lor sub formă de omletă, ouă jumări ori proaspete.

Somon

Somonul este o sursă bogată de acizi grași Omega-3 și n-ar trebui să lipsească din dieta unui copil. Gătește-i file de somon cu ierburi aromate ori pregătește-l pe grătar și folosește-l pentru prepararea unui sandwich.

Nuci și semințe

Nucile și semințele ar trebui să fie folosite în dieta copiilor pentru a înlocui dulciurile. Acestea sunt bogate în nutrienți și le pot oferi o doză de energie. De asemenea, poți folosi nuci pentru a găti tot felul de soiuri de lapte vegan, precum lapte de migdale, lapte de orez, lapte de soia. Acestea sunt o sursă bogată de proteine, fier, zinc și grăsimi mononesaturate.

Apa

Apa este, fără doar și poate, esențială pentru menținerea sănătății. Tocmai de aceea este musai să-ți înveți copii să consume o cantitate optimă de apă. De asemenea, poți să le incluzi în alimentație și fructe și legume care conțin o cantitate mare de apă. 

Articol citit de 17 persoane