Ce nu trebuie să faci în timpul sarcinii. De ce e periculos consumul de alcool

Se spune că sarcina este cea mai frumoasă perioadă din viața unei femei, însă ea vine cu o mulțime de sacrificii. Spre exemplu, există numeroase alimente și băuturi la care trebuie să renunți în timpul celor nouă luni de zile.

Potrivit specialiștilor, anumite alimente și băuturi n-ar trebui să se regăsească în alimentația unei femei însărcinate, întrucât ele pot dăuna fătului. Care sunt acestea, află mai jos:

Renunță la consumul de alcool în timpul sarcinii

Dacă ești însărcinată atunci trebuie să stai departe de alcool. Consumul de alcool, indiferent de cantitate, încetinește dezvoltarea bebelușului și poate determina apariția malformațiilor. Potrivit unui studiu realizat pe 291 de femei însărcinată, consumul moderat de alcool poate influența comportamentul viitorului copil. Mai mult de atât, consumul de alcool ar trebui redus chiar dinainte de a concepe un copil, întrucât acesta afectează fertilitatea și reduce șansele de a concepe un copil.

Evită cafeaua în timpul sarcinii

Cafeina este o altă substanță pe care ar trebui să o eviți în timpul sarcinii, întrucât nu se știe cum afectează dezvoltarea fătului. Totuși, un studiu publicat în  International Journal of Gynaecology and Obstetrics a arătat că un consum exagerat de cafeină poate determina apariția unui avort spontan. De asemenea, dacă nu poți rezista fără cafea, atunci optează pentru una decafeinizată.

Renunță la consumul de pește raw

În ultimii ani, consumul de pește raw a devenit extrem de popular, însă acesta nu este indicat femeilor însărcinate. Acesta poate conține bacterii ori microorganisme ce pot pune în pericol sănătatea fătului, dar și a mamei. Totodată, peștele ar trebui să fie consumat moderat, întrucât poate conține metale grele, care pot ajunge prin placentă la făt, afectându-i dezvoltarea. Poți, însă, să consumi somon, sardine, hering, pește anșoa sau păstrăv, însă gătite foarte bine.

Totodată, în timpul sarcinii nu este recomandat să mănânci carne crudă ori gătită în sânge, ouă crude, precum și alimente nepasteurizate, precum lapte degresat, mozzarella, brânză cottage, dar nici ficat.

Vitamina A este esențială pentru menținerea sănătății și dezvoltarea copilului, însă o poți obține incluzând în dietă unt, ouă, brânză, dar și pește gras.

În ceea ce privește alimentele permise, trebuie să știi că morcovii și broccoli ar trebui să fie nelipsiți din dietă, întrucât sunt o sursă bogată de betacaroten, care ajută la dezvoltarea sistemului circulator, respirator și nervos al copilului.

Articol citit de 21 persoane