Alimentația este esențială în timpul sarcinii, când ai nevoie de nutrienți care să te ajute să duci sarcina la capăt, dar și pentru dezvoltarea bebelușului.

În același timp, când vine vorba de nutrienți, calciul se numără printre cei mai importanți.

Potrivit specialiștilor în nutriție, calciul nu ajută doar la dezvoltarea bebelușului, ci contribuie la menținerea sănătății mamei, reducând riscul de osteoporoză. Tocmai de aceea, doza zilnică recomandată în cazul femeilor însărcinate crește a aproximativ 1300 miligrame pe zi, de la 800-1000.

Așadar, printre alimentele care sunt o sursă bogată de calciu se numără ceapa, ouăle, produsele lactate, nucile, semințele, peștele, dar și fructele precum portocalele, smochinele, precum și kiwi și zmeură. În ceea ce privește legumele verzi, sunt recomandate salata, varza, broccoli și spanacul.

Ce rețete bogate în calciu poți să prepari în trimestrul al doilea de sarcină, află mai jos:

Omletă cu broccoli

Ingrediente necesare:

- cinci ouă

- un broccoli

- sare și piper, după gust

- o legătură de pătrunjel

- ulei de măsline

- doi căței de usturoi

Mod de preparare:

Spală și usucă broccoli, iar apoi separă inflorescențele. Îndepărtează, însă, părțile tari.

Ulterior, într-o oală în care ai pus apă la fiert, adaugă puțină sare și scufundă broccoli când a dat în clocot. Lasă-l pentru un minut, iar apoi strcoară-l.

Într-o tigaie întinsă, pune ulei la încins și adaugă usturoiul tocat felii și pătrunjelul tocat mărunt.

Adaugă apoi broccoli și sotează pentru câteva minute.

Într-un bol separat, bate ouăle, condimentează-le și apoi pune-le peste broccoli. Gătește pe ambele părți, iar apoi servește omleta cu salată de roșii.

Somon cu portocale

Ingrediente necesare:

- patru fileuri de somon

- două fire de praz

- o cană de smântână lichidă

- un praf de cardamom

- o lingură de suc de lămâie

- două linguri de ulei de măsline

- o lingură de zahăr brun

- o cană de suc de portocale

- sare și piper, după gust.

Mod de preparare:

Spală și taie în bucăți mici firele de praz.

Frige fileurile de somon pe grill pe ambele părți.

Într-o tigaie întinsă, pune ulei la încins, iar apoi adaugă firele de praz cu un praf de sare. Adaugă smântâna, sucul de portocale și de lămâie. Gătește pentru câteva minute, iar apoi adaugă și cardamomul și gătește pentru două minute.

Adaugă și somonul și gătește până când este bine făcut.

Servește preparatul cu cartofi la cuptor sau orez, în funcție de preferințe.

Ouă jumări cu spanac

Ingrediente necesare:

- două ouă

- 100 grame de cremă de brânză

- ulei de măsline

- sare și piper, după gust

- 150 grame de spanac

- o lingură de făină

Mod de preparare:

Spală și taie spanacul sub formă de cubulețe, iar apoi, într-un bol separat, bate ouăle și adaugă crema de brânză.

Amestecă bine, adaugă făina și condimentele.

Toarnă amestecul într-o tigaie întinsă, în care ai pus puțin ulei și amestecă frecvent. Când ouăle sunt aproape gata, adaugă și spanacul.

Articol citit de 25 persoane