Ce trebuie să știi despre zinc. Cât de important este în dezvoltarea armonioasă a copilului

Un consum optim de zinc va spori producția de celule albe în organism, îmbunătățind astfel funcționarea sistemului imunitar și va reduce riscul de apariție a infecțiilor virale în cazul copiilor. Ce trebuie să știi despre acest mineral îți propunem să afli în articolul de mai jos.

Zincul este, fără doar și poate, un mineral esențial pentru dezvoltarea organismului uman. Acesta este indispensabil pentru îndeplinirea unor funcții, fapt pentru care este musai să-i oferi organismului o cantitate optimă. 

Deși oamenii nu se confruntă, în general, cu deficit de zinc, acest mineral este foarte important pentru dezvoltarea copiilor, întrucât este eficient pentru dezvoltarea celulelor, în special în producerea enzimelor necesare sintezei ARN și ADN, iar combinat cu proteine ajută la dezvoltarea optimă a creierului.

Zincul este un mineral esențial în dezvoltarea copiilor, deoarece reduce riscul de apariție a bolilor infecțioase. În acest fel, sistemul imunitar se va dezvolta optim, iar organismul va fi mai puțin predispus la infecții.

De asemenea, copiii care se confruntă cu diaree ar trebui să ia suplimente cu zinc, pentru a reduce deshidratarea.

Cum îți dai seama că copilul tău suferă de deficiență de zinc

Deficiența de zinc poate fi recunoscută cu ușurință în cazul copiilor. Potrivit specialiștilor, aceștia se pot confrunta cu tulburări de somn, mătreață, au păr fragil sau unghii casante, nu crește suficient ori suferă de afecțiuni intestinale inflamatorii.

Care sunt alimentele bogate în zinc

Potrivit specialiștilor, copiii cu vârste cuprinse între 1 și 3 ani au nevoie de aproximativ 3 mg de zinc pe zi, în timp ce cei de 4-8 ani au nevoie de 5 mg pe zi.

Astfel, ei recomandă includerea în dieta copiilor alimente care sunt bogate în zinc, precum carne roșie ori albă, dar și fructe de mare și ouă. Zincul se găsește, de asemenea, și în alune, dar și în anumite legume, precum fasole ori semințe de dolveac, avocado.

Ficatul de vită, cartofii, migdalele, lintea, semințele de susan, ananasul, mango, căpșunile, portocalele, bananele, caisele, precum și peștele sunt, de asemenea, alimente bogate în zinc.

Articol citit de 17 persoane