Laptele este, fără îndoială, unul dintre cele mai bune alimente din dieta unui copil, însă te-ai întrebat vreodată cât de mult lapte ar trebui să consume în funcție de vârstă? În articolul de astăzi îți vom prezenta ce cantitate de lapte este necesară pentru dezvoltarea optimă a unui copil, în funcție de vârstă.

De-a lungul timpului au apărut numeroase discuții aprinse privind cantitatea de lapte pe care ar trebui să o consume un copil în funcție de vârstă. Deși este unul dintre alimentele complete pentru bebeluși și copii, acesta ar trebui să fie administrat în doze optime pentru a-și îndeplini aportul nutrițional.

Potrivit nutriționiștilor, în primii trei ani de viață, copiii ar trebui să consume în jur o jumătate de litru de lapte pe zi. În acest fel, ei îi vor oferi organismului cantitatea necesară de calciu pentru a dezvolta, care este în jur de 800 mg pe zi. Potrivit revistei Nutrients, acesta este esențial pentru întărirea și dezvoltarea oaselor.

După vârsta de trei ani, copiii ar trebui să consume cel puțin câteva produse lactate pe zi. Aceștia pot opta fie pentru lapte și iaurt, fie pentru brânză. Le poți include în alimentație chiar și ingrediente fermentate, precum kefir. Acesta conține o cantitate mare de probiotice, care sunt benefice pentru menținerea sănătății tractului intestinal.

De asemenea, laptele consumat de copii ar trebui să fie natural, să nu fie nici degresat și să nu aibă nici zahăr adăugat. În plus, când vine vorba de alegerea produselor lactate încearcă să optezi doar pentru cele care au un aport de vitamina D.

Dacă copilul tău refuză laptele și lactatele în general, sau are vreo alergie la lactoză sau proteină din lapte, oferă-i alte alimente bogate sau fortificate cu calciu, precum băuturi din soia sau suc de portocale îmbogățite cu calciu.

Totodată copiii cu vârste cuprinse între 1-3 ani trebuie să primească zilnic 7 mg de fier din alimentele consumate, motiv pentru care ar fi bine să incluzi în dieta sa alimente bogate în fier, dar și în vitamina C, precum carne roșie, fasole, cereale, roșii, broccoli, căpșuni, portocale.

Articol citit de 20 persoane