Să mănânci sănătos de la o vârstă fragedă este deosebit de important, întrucât obiceiurile alimentare vor rezista pe tot parcursul vieții. Tocmai de aceea, copii trebuie să mănânce alimente bogate în grăsimi sănătoase, întrucât ajută la prevenirea declinului cognitiv.

De cele mai multe ori, oamenii au tendința să asocieze alimentele bogate în grăsimi cu o creștere în greutate, însă acest lucru este greșit. Alimentele bogate în grăsimi sănătoase sunt esențiale pentru funcționarea optimă a organismului, motiv pentru care îți propunem să descoperi ce rol au pentru sănătate.

Care sunt alimentele care conțin grăsimi sănătoase:

- peștele gras - precum somon, sardine, ton - se recomandă consumul de 2-3 ori pe săptămână

- nucile pot fi consumate ca gustare în fiecare zi, de la orice vârstă. Copiilor sub doi ani este indicat să le oferi zdrobite.

- Fructe oleaginoase, precum măsline, semințe și cocos pot fi incluse în preparate.

- Avocado

- Semințe - le poți folosi pentru a decora preparatele.

Ce rol au grăsimile în organism

Potrivit oamenilor de știință, grăsimile sănătoase au rolul de a proteja celulele de stresul oxidativ determinat de radicalii liberi, dar și de atacurile microorganismelor. Acestea ajută la sintetizarea sărurilor biliare și a hormonilor steroizi, precum estrogen, testosterol și alții implicați în ciclul menstrual.

Totodată, grăsimile facilitează absorbția vitaminelor solublile în grăsimi, precum A, D, E și K și reduc inflamațiile din organism, reducând secrețiile de citokine.

În ceea ce privește consumul de alimente bogate în grăsimi sănătoase, acesta ajută la reducerea riscului de a dezvolta boli de inimă, reducând nivelul de colesterol și de trigliceride din sânge.

Studiile efectuate de-a lungul timpului au arătat că grăsimile polinesaturate ajută la reglarea metabolismului lipidic și sporesc nivelul de colesterol bun - LDL din sânge.

Un alt motiv pentru care sunt indicate alimentele bogate în grăsimi sănătoase este faptul că ajută la întărirea sistemului imunitar, reducând inflamațiile din organism. Acestea ajută, de asemenea, la reducerea alergiilor, precum și la ameliorarea simptomelor.

Totodată, consumul de grăsimi sănătoase reduc riscul de a dezvolta boli grave, precum Parkinson, schizofrenie și chiar depresie.

Articol citit de 57 persoane