Dacă nu îți dorești să ajungi să-ți forțezi copiii să mănânce alimente care nu le plac trebuie să știi că există o mulțime de alimente sănătoase, pe care aceștia le pot consuma cu drag. Este, însă, important să le incluzi în dietă din timp.

Mulți dintre părinți aleg pentru copiii lor alimente precum hot-dogs, pizza, cartofi prăjiți ori la cuptor, aripioare de pui ori sucuri. Acestea nu sunt bogate nutritiv, motiv pentru care ar trebui să nu le dai copiilor decât foarte rar. Este, însă, important să-i înveți să consume alimente care sunt bogate în fibre, sărace în grăsimi și care sunt bogate în calciu, fier și alte vitamine ori minerale.

Care sunt acestea, află mai jos:

Mere

La fel ca multe alte fructe, merele sunt ideale pentru gustările celor mici. Sunt zemoase, dulci și chiar sărace în calorii. Potrivit nutriționiștilor, un măr de mărime medie conține în jur de 90 de calorii. Acestea sunt, de asemenea, bogate în vitamina C și conțin cam cinci grame de fibre. Oferă-i copilului tău un măr întreg, lasă-l să-l savureze. Mărul curățat de coajă ori transformat în suc își pierde aportul de fibre și conține și o cantitate mai mare de zahăr.

Cereale la micul dejun

Nu, un bol plin cu cereale speciale pentru copii nu reprezintă un mic dejun sănătos. Atunci când alegi cerealele alege variante de cereale integrale ori care conțin calciu sau fibre. În funcție de sănătatea ta, poți alege și cereale care conțin fier ori alte minerale și vitamine.

Ouă

Despre consumul de ouă în rândul copiilor s-au spus multe de-a lungul timpului, însă nutriționiștii le recomandă acum și copiilor, fiind o sursă bogată de proteine. Ele conțin, de asemenea, și fier și alte vitamine și minerale. Copiii le pot consuma fierte, sub formă de omletă ori chiar sub formă de brioșe cu legume. Cu siguranță vor adora această combinație.

Lapte

Copiii mici și chiar și preșcolarii par să nu se sature de lapte. Și ar trebui să le permiți să consume această băutură, în locul sucurilor din fructe ori a altor băuturi. Laptele este o sursă bogată de calciu, vitamina D și proteine, așa că n-ar trebui să lipsească din dieta celor mici.

Unt de arahide

Mulți dintre părinți evită să le dea copiilor unt de arahide deoarece se tem de alergii ori pur și simplu consideră că acesta este bogat în grăsimi. Ei bine, poți alege un unt de arahide care conține vitamine fortifiate, fiind bogat în vitamina A, vitamina E, vitamina B6, acid folic, magneziu și zinc.

Articol citit de 10 persoane