Legumele sunt esențiale pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor, însă ele nu sunt acceptate prea ușor de princhidei. Din acest motiv îți propunem să descoperi câteva rețete simple pe care le poți încerca.

Bogate în fibre, vitamine, minerale și antioxidanți, legumele ajută la prevenirea bolilor cronice și asigură dezvoltarea armonioasă și sănătoasă a copiilor, motiv pentru care The American Academy of Pediatric recomandă ca legumele să nu lipsească din alimentația copiilor, porțiile indicate fiind următoare:

  • 150 grame de legume pe zi pentru copiii de 2-3 ani
  • 250 grame de legume pentru copiii cu vârste cuprinse între 4-8 ani
  • 300- 350 grame pentru fete, respectiv pentru băieții cu vârste cuprinse între 9-13 ani

Află mai jos cum poți să gătești legumele astfel încât copiii să le accepte cu ușurință, mai jos:

Sparanghel

Îndepărtează tulpinile lemnoare, după care pune tijele la fiert în apă cu sare și lasă-le pentru 2-4 minute, până când se înmoaie. Pune tijele apoi într-o tavă de copt în care ai așezat o hârtie de copt, stropește cu sare și piper, precum și cu ulei de măsline, iar apoi lasă la gătit pentru 15 minute la 200 grade Celsius.

Avocado

Taie fructele de avocado în două, îndepărtează sâmburele, iar apoi, cu ajutorul unei furculițe, pasează pulpa. Adaugă sare și suc de lămâie, iar apoi servește pasta obținută pe pâine prăjită. Poți, de asemenea, să adaugi felii de avocado și în salată.

Broccoli

Taie buchețelele de broccoli, iar apoi pune la fiert niște apă cu sare într-o oală adâncă. Când a dat în clocot, adaugă inflorescențele de broccoli și lasă la gătit pentru 4-5 minute. Scurge-le bine și pune-le la copt într-o tavă întinsă. Stropește cu ulei de măsline, sare și piper, iar apoi lasă-le la gătit până capătă o culoare aurie.

Varză

Cea mai simplă modalitate de a găti varza este să o taie sub formă de fâșii subțiri, iar apoi să o pui într-un bol. Adaugă și niște morcov ras, ulei de măsline, suc de lămâie, eventual și o lingură de maioneză și sare și piper.

Morcov

Cea mai simplă modalitate de a găti morcovii este să-i transformi într-o supă cremă. Taie morcovii cubulețe, taie și ceapa, iar apoi pune la fiert niște supă de legume ori de pui. Adaugă sare, piper, un cartof tocat mărunt și morcovii și ceapa. Lasă la fiert până cartofii și morcovii s-au înmuiat, iar apoi trece prin blender până obții consistența dorită.

Conopidă

Copiii nu prea se dau în vânt după conopidă, dar o variantă simplă de a o găti este supa cremă. Trebuie doar să tai o ceapă, să desfaci conopida în inflorescențe mici, iar apoi să fierbi totul până când ceapa s-a înmuiat. Adaugă apoi niște supă de pui, sare și piper, precum și un cartof. Lasă la fiert, după care trece prin blender până obții o pastă omogenă.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 4 persoane