Consumul de fructe în rândul copiilor este esențial pentru dezvoltarea armonioasă, motiv pentru care în articolul de astăzi te invităm să descoperi care sunt, cu adevărat, beneficiile acestora pentru sănătate.

Fructele sunt indispensabile în dieta copiilor, întrucât acestea sunt o sursă bogată de nutrienți care ajută la dezvoltarea armonioasă a copiilor și, de asemenea, contribuie la menținerea stării de sănătate.

Nutriționiștii recomandă consumul a cel puțin trei porții de fructe și legume pe zi, pentru a-i conferi organismului doza optimă de vitamine, minerale și alte substanțe nutritive. Se recomandă, de asemenea, consumul de fructe de sezon, pentru că acestea au un aport nutrițional mai bogat.

Care sunt, concret, beneficiile consumului de fructe pentru copii, află mai jos:

Contribuie la întărirea sistemului imunitar

Multe dintre fructe sunt o sursă bogată de vitamina C, nutrient cheie pentru întărirea sistemului imunitar, precum și la reducerea riscului de apariție a infecțiilor și a altor boli. Așadar, pentru a-ți întări sistemul imunitar, experții în nutriție recomandă consumul de portocale, lămâi, pomelo, dar și căpșuni și kiwi.

Reduce riscul de apariție boli

Multe dintre afecțiunile serioase sunt consecințeale proceselor inflamatorii care se înrăutățesc și deteriorează țesuturile organismului. Nutriționiștii recomandă consumul de fructe, deoarece acestea conțin substanțe fitochimice, care au proprietăți antioxidante, sporind astfel neutralizarea efectelor date de radicalii liberi care sunt responsabili de declanșarea inflamațiilor.

Sporesc hidratarea organismului

Hidratarea este esențială încă de la o vârstă fragedă, iar atunci când prichindeii refuză să consume apă, ei o pot lua din fructe. Acestea conțin, de asemenea, și vitamine și minerale, care contribuie la menținerea sănătății și ajută organismul să funcționeze corect.

Contribuie la funcționarea optimă a sistemului digestiv

Nu în ultimul rând, fructele sunt o sursă excelentă de fibre, un element cheie pentru îmbunătățirea tranzitului intestinal care stimulează peristaltismul și combate constipația. De asemenea, fibrele funcționează ca un substrat energetic pentru bacteriile ce alcătuiesc microbiota, asigurând astfel funcționarea optimă a tubului digestiv și absorbția adecvată a nutrienților.

Sunt sărace în calorii

Atât fructele, cât și legumele au un conținut caloric scăzut, motiv pentru care poți consuma o cantitate mai mare pentru a ajunge la acea senzație de sațietate și nu va trebui să-ți faci griji pentru caloriile ingerate. Există, însă, și excepții, întrucât fructele de avocado, măslinele și fructele de cocos au mai multe calorii.

Protejează împotriva cancerului

Totodată, studiile de specialitate au arătat de-a lungul timpului că multe fructe și legume conțin fitocimicale care au compuși activi ce pot proteja împotriva unor boli serioase. Mai exact, acestea reduc riscul de diabet de tip 2, de infarct, de boli de inimă și chiar anumite forme de cancer. Din acest motiv, experții în nutriție recomandă consumul de broccoli și de varză.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 9 persoane