Mulți dintre adolescenți adoră mâncarea de tip fast-food, însă astăzi îți propunem să descoperi câteva rețete simple și rapide, care sunt mult mai sănătoase.

Să-ți dezvolți obiceiuri alimentare sănătoase de la o vârstă fragedă este foarte bine, motiv pentru care îți propunem să renunți la mesele luate în oraș, la un restaurant de tip fast food și să le înlocuiești cu niște preparate sănătoase, gătite numaidecât în casă.

Pizza făcută în casă

Oricine iubește pizza, dar atunci când vine vorba de o variantă sănătoasă îți propunem să o gătești în casă, cu următoarele ingrediente:

  • trei căni și jumătate de făină integrală
  • o cană de apă
  • cinci lingurițe de drojdie proaspătă
  • două linguri de ulei de măsline extra virgin
  • sare, după gust
  • sos de roșii natural
  • oregano
  • felii de mozzarella
  • un dovlecel
  • ciuperci feliate
  • doi morcovi
  • o conservă mare de ton

Mod de preparare:

Pentru a pregăti blatul de pizza amestecă făina, drojdia, apa, uleiul și sarea într-un bol, după care mixează bine. Acoperă totul cu un prosop și lasă la dospit pentru 20 de minute.

Între timp, spală dovlecelul și morcovii, îndepărtează semințele dovlecelului și taie totul sub formă de felii subțiri. Strecoară tonul și pune-l într-un bol cu sosul de roșii. Călește totul pentru câteva minute.

Întinde aluatul de pizza, pune-l pe o foaie de copt, într-o tavă, iar apoi întinde sosul de roșii. Adăugați oregano și coaceți pentru 2-3 minute la 180 grade Celsius. Adăugați apoi legumele și tonul, după care mai lăsați la copt pentru 10-12 minute, la 230 grade Celsius.

Șaorma de pui

Oricine adoră șaorma, însă îți propunem o variantă simplă, gătită în casă, care este mult mai sănătoasă.

Ingrediente necesare:

  • două lipii
  • 150 grame de piept de pui gătit la grătar
  • o cană de năut gătit
  • 100 grame de rucola
  • 5-6 roșii cherry
  • un morcov
  • o lingură de tahini
  • o lingură de suc de lămâie
  • două linguri de ulei de măsline

Mod de preparare:

La început, spală roșiile și morcovii, după care trece prin răzătoare morcovii și taie roșiile cubulețe.

Așează rucola pe lipii, adaugă fâșiile de pui, precum și morcovii și roșiile. La final toarnă amestecul de tahini, lămâie și ulei de măsline. Rulează lipia și servește imediat.

Articol citit de 21 persoane