Legumele trebuie să se regăsească în dieta copiilor, deoarece ajută la dezvoltarea armonioasă și contribuie la menținerea stării de sănătate.

Potrivit nutriționiștilor, legumele nu trebuie să lipsească din alimentația copiilor. Sunt o sursă bogată de fibre și nutrienți, motiv pentru care trebuie să fie incluse în mesele principale.

Legumele nu doar că au un aport bogat de nutrienți esențiali, ci au și un indice glicemic scăzut, motiv pentru care contribuie la menținerea sănătății.

Care sunt principalele beneficii ale consumului de legume la copii, află mai jos:

Țin bolile la distanță

Legumele sunt o sursă bogată de vitamina C și alți nutrienți antioxidanți, motiv pentru care ajută la întărirea sistemului imunitar și neutralizează efectele nocive date de radicalii liberi.

Contribuie la îmbunătățirea tranzitului intestinal

Pe lângă faptul că sunt o sursă bogată de fibre, legumele ajută la îmbunătățirea tranzitului intestinal și reduce riscul de a dezvolta pronbleme digestive, potrivit unui studiu publict de revista BMJ. De cealaltă parte, fibrele ajută la sporirea bacteriilor bune din intestine și reduce nivelul celor rele, îmbunătățind astfel calitatea florei microbitice.

Ajută la hidratarea organismului

Legumele contribuie, printre altele, la hidratarea organismului. Astfel, pentru a te hidrata nu trebuie doar să bei apă, ci poți consuma cât mai multe legume și fructe, care sunt, de asemenea, o sursă bogată de apă.

Conferă un randament mai bun sportivilor

Copiii care sunt activi din punct de vedere fizic au nevoie de un aport mai mare de legume, întrucât acestea îi ajută să-și mențină nivelul de energie și, în plus, conferă organismului cantitatea optimă de vitamine și micronutrienți de care are nevoie. Totodată, legumele ajută la îmbunătățirea puterii de concentrare.

Așadar, legumele au numeroase beneficii pentru sănătatea copiilor, motiv pentru care atunci când ei refuză să le mănânce trebuie să insiști și să găsești modalități pentru a le include în dieta lor. Astfel, poți ”jongla” cu diferite legume ori le poți prepara sub diferite forme. Dacă copilul tău nu le preferă proaspete, negătite, le poți pregăti la cuptor ori sub formă de supe sau, de ce nu, le sub formă de smoothie-uri. Dacă vei alege să le decorezi paharele sub diferite forme mai atractive, fii sigură că vor ceda.

Totodată, trebuie să știi că insistența este secretul succesului. Unii copii au nevoie să fie rugați cu diferite alimente până la zece ori înainte de a le accepta. Așadar, transformă experiența într-una plăcută și atractivă încorporând legumele sub diferite forme.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 4 persoane