Acizi grași Omega 3 sunt recunoscuți pentru efectele antiinflamatorii, însă ei sunt eficienți și pentru menținerea sănătății inimii în rândul copiilor, prevenind apariția aterosclerozei, potrivit studiilor de specialitate.

Alimentația joacă un rol esențial în ceea ce privește menținerea sănătății cardiovasculare, iar pentru a evita apariția unor boli chiar și în rândul copiilor este important ca acestora să le fie insuflate obiceiuri alimentare sănătoase.

Potrivit specialiștilor în nutriție, insuflarea unor obiceiuri sănătoase încă din primi ani de viață este esențial pentru a evita apariția unor eventuale boli de inimă.
Care sunt alimentele pe care ar trebui să le incluzi în dietă, află mai jos:

Pește gras

La fel ca și în cazul adulților, peștele gras are un conținut bogat de lipide sănătoase. Dintre toate, acizii grași Omega-3 au capacitatea de a reduce inflamațiile din organism. Tocmai de aceea, pește gras, precum păstrăv, somon ori ton, ar trebui să se regăsească în dieta copiilor, întrucât ajută la reducerea riscului de a dezvolta boli de inimă.

Ulei de măsline

La fel ca și peștele gras, uleiul de măsline este o sursă bogată de acizi grași Omega-3. Este, însă, important să-l consumi un produs presat la rece, întrucât celelalte tipuri procesate la temperaturi ridicate își pierd proprietățile. Tot ce trebuie să faci este să-l folosești fie la gătit, fie în salate.

Ciocolata neagră

Consumată în cantități moderate, ciocolata neagră, care conține cel puțin 85 la sută cacao, are beneficii pentru sănătate, ajutând la normalizarea tensiunii arteriale. De asemenea, este important să alegi un produs care conține o cantitate cât mai mică de zahăr adăugată.

 Fructe uscate

Recomandate pentru menținerea sănătății inimii în rândul copiilor sunt și fructele uscate. Acestea conțin nu doar acizi grași Omega-3, dar și minerale esențiale ce contribuie la menținerea sănătății.

Totodată, alimentele care conținn o cantitate mare de lipide trebuie să fie consumate în cantități moderate, întrucât acestea pot avea un conținut caloric destul de ridicat. De asemenea, pentru a-ți păstra sănătatea este musai să-ți păstrezi greutatea în limite normale, dar și să faci mișcare cât mai des. Plimbările în natură, joaca în aer liber, specifică copilăriei, dar și exercițiile fizice potrivite vârstei pot fi activități ce-l pot ajuta pe copil să-și păstreze sănătatea. Evident, toate acestea trebuie să fie însoțite de un program de somn bine stabilit.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 13 persoane