Ouăle, care conțin proteine, grăsimi saturate și o varietate de alți nutrienți, n-ar trebui să lipsească din dieta copiilor. Totuși, mulți părinți se întreabă dacă există o limită în ceea ce privește consumul de ouă în cazul copiilor, precum și dacă coonținutul de colesterol al ouălor este periculos pentru sănătate.

Potrivit nutriționiștilor, însă, copiii care nu se confruntă cu un colesterol mărit și are o alimentație sănătoasă, în care nu se regăsesc grăsimi saturate din alte surse de proteine, pot consuma ouă în fiecare zi, dacă își doresc acest lucru.

Ce conțin ouăle

Ouăle nu sunt deloc scumpe, sunt versatile, ulor de preparat și apreciate de copii. Acestea conțin și numeroși nutrienți esențiali în dezvoltarea copiilor, precum.

Proteine

Conform experților în nutriție, ouăle se regăsesc în grupa de alimente care sunt o sursă excelentă de proteine, alături de fructe de mare, pui, nuci, semințe și carne roșie. Potrivit Dietary Guidelines for Americans, copiii cu vârste între 9 și 13 ani pot consuma aproximativ 170 de grame din fiecare grupă de alimente, în timp ce copiii mai mici pot consuma doar 120 de grame. Astfel, copiii pot consuma un ou fiert pe zi sau gătit sub formă de omletă. De asemenea, din alimentație nu pot lipsi nici fructele și nici legumele, dar nici carbohidrații bogați în fibre, precum orezul sau cerealele integrale.

Colină

Ouăle sunt o sursă excelentă de colină, un nutrient esențial pentru dezvoltarea cognitivă a copiilor. Iar un ou fiert bine conține în jur de 147 mg de colină, în timp ce doza zilnică recomandată copiilor este de:

  • 150 mg pentru copiii cu vârste de 7 luni - un an
  • 200 mg pentru copiii cu vârste cuprinse între 1-3 ani
  • 250 mg pentru copiii între 4-8 ani
  • 375 mg pentru copiii între 9-13 ani
  • 550 mg pentru copiii cu vârste cuprinse între 14-18 ani

Adolescenții își pot lua doza necesară de colină și din alte alimente, precum carne roșie, pui, pește, produse lactate, semințe, nuci și cereale integrale.

Luteină și zeaxantină

Acești nutrienți ajută la menținerea sănătății vederii și se regăsesc în ouă, la fel ca și alte legume. Un ou fiert tare conține 353 micrograme de luteină și zeaxantină. Bebelușii pot consuma ouă încă de la șase luni, de când începe diversificarea. Întârzierea alimentelor considerate ”alergice”, precum ouă și unt de arahide, nu mai este recomandată în prezent ca modalitate de a preveni alergiile.

Acizi grași Omega 3

În general, ouăle nu conțin acizi grași Omega 3, nutrienți care ajută la prevenirea bolilor de inimă. Totuși, ouăle care provin de la găini hrănite cu semințe de in pot fi o sursă de acizi grași Omega 3. De asemenea, în alimentația copiilor pot fi incluse și alte alimente, precum somon.

Credit foto: Shutterstock 

Articol citit de 14 persoane