Unii dintre copii mănâncă orice, inclusiv legume ori fructe. Alții, în schimb, refuză anumite tipuri de alimente, iar părinții lor duc lupte grele pentru a-i convinge să le accepte. Printre acestea se numără legumele, iar astăzi venim în ajutorul tău și îți propunem să încerci câteva rețete simple cu legume.

Legumele sunt surse importante de nutrienți și pot fi gătite sub diferite forme, motiv pentru care îți propunem să descoperi câteva rețete simple, pe care chiar și copiii mofturoși le vor adora.

Motuvl pentru care trebuie să incluzi legume în alimentația celor mici este faptulc că acestea sunt o sursă excelentă de carbohidrați și, de asemenea, conțin proteine, dar și fibre, vitamine de tip B, minerale, precum fier, calciu, și fosfor. Cele mai benefice pentru sănătate sunt fasolea, lintea și năutul, dar și mazăre și soia.

Ce rețete le poți prepara, află mai jos:

Burgeri din linte

Ingrediente necesare:

  • 300 grame de linte
  • 150 grame de făină integrală
  • o ceapă
  • trei căței de usturoi
  • sare
  • o legătură de pătrunjel
  • ulei de măsline

Mod de preparare:

Lasă lintea la înmuiat pentru cinci ore ori alege una prefiartă.

Într-o oală adâncă, adaugă lintea și apa, precum și un praf de sare și fierbe până când boabele s-au înmuiat. Strecoară totul și pune lintea într-un bol. Strivește-o până obții o pastă.

Într-un bol, amestecă lintea cu ceapa și cu usturoiul tocate mărunt, adaugă sarea, făina și pătrunjelul mărunțit.

Formează burgerii și prăjește-i într-o tigaie cu ulei până capătă o culoare aurie.

Servește-i cu cartofi ori cu salată.

Omletă cu mazăre, cartofi și șuncă

Ingrediente necesare:

  • șase ouă
  • 100 grame de șuncă
  • 150 grame de mazăre
  • un cartof
  • o ceapă mică, tocată mărunt
  • câteva fire de pătrunjel verde
  • ulei
  • sare și piper, după gust

Mod de preparare:

Într-o tigaie întinsă, în care ai pus ulei, călește cartoful tocat cubulețe pentru câteva minute. Lasă-l deoparte.

În aceeași tigaie adaugă apoi și ceapa, iar când capătă o culoare aurie, adaugă mazărea. Sotează totul pentru câteva minute, până se înmoaie, iar apoi adaugă cartofii și pătrunjelul mărunt. Condimentează cu sare și piper.

Adaugă șunca tocată mărunt și amestecă bine.

Bate ouăle bine, cu un praf de sare, adaugă și restul de ingrediente, iar apoi prăjește omleta pe ambele părți, până când capătă o culoare aurie.

Servește omleta cu salată. Această rețetă îi va oferi copilului tău nu doar fibre, ci și vitamina B și minerale, precum fier, calciu și fosfor.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 13 persoane