Constipația apare atunci când scaunele devin tari și dificil de evacuat și este întâlnită chiar și în rândul copiilor.

Dacă bebelușii alimentați cu formulă de lapte pot avea un tranzit intestinal normal, cu un scaun la 2-3 zile, cei hrăniți la sân au scaune normale. De obicei, însă, constipația apare atunci când este introdusă hrana solidă ori când copilul bea prea mult lapte ori nu consumă suficiente lichide ori în anumite situații, precum se joacă și refuză să meargă la toaletă, a călătorit ori a schimbat persoana care îl îngrijește.

Constipația este, însă, o problemă care poate fi ținută sub control cu ajutorul piureurilor din fructe. De aceea, este esențial să folosești fructe care au un conținut bogat de fibre, întrucât aceste substanțe sunt recunoscute pentru îmbunătățirea tranzitului și reducerea constipației.

Cele mai bune opțiuni sunt bananele coapte, prunele, portocalele, strugurii, fructele de avocado și kiwi, papaya și chiar perele. Aceste fructe au fibre solubile și insolubile, care fermentează la nivelul intestinului, sporind dezvoltarea bacteriilor intestinale.

Exemple de piureuri de fructe pentru constipația la bebeluși

Să incluzi fructe bogate în fibre în prepararea piureurilor nu este totul, întrucât este important să le combini și bine. Din acest motiv, îți propunem să descoperi care sunt cele mai bune combinații pe care le poți încerca

  • papaya
  • pere, prune și struguri
  • kiwi și banană
  • banană și avocado
  • portocală și banană

Este, însă, indicat să le prepari în cantități mici pentru a preveni oxidarea lor. De asemenea, pentru a nu-și pierde proprietățile, poți adăuga câteva picături de suc de lămâie, însă trebuie să fii atentă să nu adaugi o cantitate prea mare și să-i schimbi gustul final. Totodată, piureurile din fructe conțin antioxidanți care sunt esențiali pentru cei mici.

Ce alte ingrediente poți include în piureuri de fructe

Pe lângă fructe, în piureuri poți adăuga și alte ingrediente pentru a avea un preparat dens din punct de vedere nutrițional. Iar cel mai bun ingredient sunt fulgii de ovăz, un tip de cereale care conține o cantitate mare de carbohidrați, dar și beta glucan care fermentează în intestin, îmbunătățind funcționarea microbiotei.

Piure cu pară și prune

Tot ce trebuie să faci este să fierbi para în apă caldă, pentru 23 minute. Adaugă apoi pulpa în blender, pune și două prune fără sâmburi și amestecă bine, până obții o compoziție omogenă.

Piure cu kiwi și banană

Alege fructe bine coapte, curăță-le de coajă, iar apoi trece totul prin blender. Pentru a evita oxidarea, adaugă un pic de suc de lămâie.

Piure de portocală și banană

Alege o banană bine coaptă, curăț-o de coajă și trece-o prin blender alături de portocala curățată bine.

Credit foto: Shutterstock 

 

Articol citit de 12 persoane