Obiceiurile sănătoase sunt deprinse încă de la o vârstă fragedă, motiv pentru care dacă îți dorești ca prichindelul tău să aibă o alimentație sănătoasă îți propunem să incluzi în alimentație ingrediente nutritive încă de la o vârstă fragedă.

Un ingredient benefic pentru organism, chiar și în cazul copiilor, este fără doar și poate, quinoa. Tocmai de aceea îți propunem să o incluzi în alimentație încă de la o vârstă fragedă.

Potrivit specialiștilor în nutriție, quinoa are proprietăți nutritive bogate, fiind o sursă excelentă de carbohidrați buni. Aceasta conține, de asemenea, și nutrienți esențiali, ce sunt responsabili de dezvoltarea armonioasă.

Cum poți include quinoa în dietă, află mai jos:

Include quinoa în nuggets

Copiii adoră nuggets din pui, motiv pentru care data viitoare când le vei prepara îți propunem să încerci o rețetă reinterpretată, în care să incluzi quinoa, un ingredient eficient pentru a preveni constipația.

Ingrediente necesare:

  • trei ouă
  • un cățel de usturoi
  • o jumătate de ceapă, tocată mărunt
  • șase cartofi
  • o jumătate de quinoa
  • ulei de măsline extravirgin
  • un praf de sare
  • un praf de piper

Mod de preparare:

Primul pas pe care trebuie să-l faci pentru a prepara această rețetă este să cureți și să speli cartofii, după care să-i tai cubulețe mici, iar apoi să le fierbi în apă cu sare, până când devin moi.

Între timp, într-o altă oală, fierbe quinoa în apă cu sare, alături de ceapă și usturoi. Fierbe totul pentru câteva minute, până când quinoa devine moale. Ulterior, strecoară totul și las-o să se răcească.

Acum, când cartofii s-au fiert bine, zdrobește-i cu un blender ori cu o furculiță. Adaugă jumătate din cantitatea de quinoa, condimentează cu sare și piper și amestecă bine.

Ulterior, formează acele nuggets, trece-le prin oul bătut cu sare și prin quinoa rămasă.

Coace totul pentru 20 de minute, la 180 grade Celsius.

Adaugă quinoa în salată

Salata de quinoa este o variantă sănătoasă atât pentru cină, cât și pentru prânz, fiind o sursă bogată de fitochimicale ce au proprietăți antioxidante pentru copii, prevenind astfel efectele nocive ale radicalilor liberi.

Ingrediente necesare:

  • o portocală tocată în cubulețe mici
  • un praf de sare
  • un castravete
  • două mandarine
  • o ceașcă de quinoa
  • o jumătate de ceapă
  • o ceașcă de năut gătit
  • o jumătate de fistic prăjit
  • o salată verde
  • o lingură de ulei de măsline extravirgin


Mod de preparare:

Primul pas pe care trebuie să-l faci este să pui năutul și quinoa într-un bol, iar apoi taie restul de legume și adaugă-le peste ele.

La final, amestecă uleiul de măsline cu sare și toarnă dressingul în bol. Amestecă bine, pentru ca aromele să se întrepătrundă, iar apoi pune și cubulețele de portocale. 

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 15 persoane