Orice femeie care a născut ar trebui să mănânce sănătos pentru a-și păstra sănătatea nu doar fizică, ci și psihică. În același timp, o dietă echilibrată și potrivită acestei perioade îi va asigura o alimentație bună și micuțului care este alăptat.

Să știi ce să mănânci după ce ai născut pentru a-ți întări sistemul imunitar este foarte important, iar multe femei ajung să fie extrem de îngrijorate din această cauză, întrucât au foarte puțin timp la dispoziție, atenția lor fiind îndreptată către copil.

Potrivit specialiștilor, imediat după ce ai născut este important să adopți o dietă sănătoasă, întrucât organismul are nevoie de vitamine și nutrienți pentru a se recupera. Așadar, în articolul de mai jos îți propunem să afli care sunt alimentele pe care ar trebui să le incluzi în dietă după ce ai născut.

Fructe

În topul listei de alimente permise după ce ai născut sunt, fără doar și poate, fructele. Acestea conțin vitamine, în special vitamina C, care sunt responsabile de întărirea sistemului imunitar și de prevenirea unor afecțiuni. Așadar, poți include în dietă portocale, kiwi, papaya, zmeură, afine.

Legume și verdețuri

Nelipsite din alimentația ta ar trebui să fie legumele și verdețurile, care sunt, de asemenea, bogate în vitamine și minerale. Așadar, poți consuma cu încredere ardei grași, pătrunjel, spanac, varză kale, toate acestea fiind bogate și în vitamina K, care ajută la regenerarea țesuturilor.

Pește bogat în Omega-3

Somonul, sardinele și heringul ar trebui să fie inclus în dietă de către femeile care au născut, întrucât conțin o cantitate mare de acizi grași Omega-3. De asemenea, femeile care alăptează ar trebui să consume o porție de pește pe zi pentru a-i oferi organismului cantitatea de Omega 3 necesară.

Dacă urmezi o dietă vegetariană, însă, poți include în dietă ouă, semințe de chia, nuci, lapte de soia sau iaurt, care sunt, de asemenea, bogate în acizi grași Omega 3.

Ceaiuri

Ceaiurile sunt esențiale când vine vorba de întărirea sistemului imunitar. Așadar, pentru a-ți păstra sănătatea, pentru a te relaxa și pentru a-ți întări sistemul imunitar poți alege să consumi ceai de valeriană, de coriandru, hibiscus, zmeură, scorțișoară ori lămâie.

 

Totodată, pentru a te asigura că-ți păstrezi sănătatea, dar și pentru ca bebelușul să vină pe lume sănătos, asigură-te că mănânci echilibrat chiar din timpul sarcinii.

Articol citit de 19 persoane