Să-ți ajuți copilul să-și dezvolte capacitatea de memorare încă de la o vârstă fragedă este, fără doar și poate, foarte important, motiv pentru care îți propunem să descoperi câteva trucuri.

Procesul de învățare ar fi imposibil fără memorie. Iar acest lucru este explicat prin faptul că memoria este responsabilă de capacitatea de stocare a informațiilor și a cunoștințelor. Tocmai de aceea este important să-ți ajuți copilul să dezvolte capacități de memorare.

Memoria este de mai multe tipuri. Spre exemplu, atunci când copiii au sub șase ani, aceștia au memorie autobiografică, adică își amintesc experiențe anterioare, dar nu stochează amintiri voluntar. Odată ce trec de această vârstă, ei încep să stocheze informații.

Cum poți să-i îmbunătățești capacitatea de memorare, află mai jos:

Spune-i povești și pune-i întrebări despre ea

Să-i citești povești în fiecare seară este cea mai bună modalitate prin care poți să ajuți un copil să-și dezvolte capacitatea de memorare. Totuși, este improtant să-i pui și întrebări despre ea. În acest fel, vei ști că este capabil să rețină informații.

Fă puzzle-uri cu copilul tău

Profită de timpul liber și oferă-i copilului tău nu doar o experiență inedită, ci și una în urma căreia își poate dezvolta capacitatea de memorare. Alege puzzle-uri potrivite vârstei lui și construiți-le împreună.

Pune-i întrebări

Pentru a le îmbunătăți memoria autobiografică pune-i întrebări despre trecut, precum zile de naștere, vacanțe sau chiar ce a făcut la grădiniță ori la bunici. În așa fel nu doar că vei ști ce gândește copilul tău, însă îi vei spori abilitatea de a reține informații.

Asigurați-i o alimentați sănătoasă

Nu în ultimul rând, alimentația joacă un rol important în capacitatea de memorare, motiv pentru care este indicat să-i includeți în alimentație fructe, legume, carne și cereale integrale. Totodată, alimentele bogate în vitamina B și în acizi grași Omega-3 ajută la îmbunătățirea memoriei, motiv pentru care ar trebui să consume spanac, broccoli, sparanghel, căpșuni, pepene, fasole neagră, citrice, fructe de pădure, roșii, nuci, semințe, ficat ori pește precum somon, ton ori macrou.

 

Articol citit de 194 persoane