Orice mamă își dorește ca puiuțul ei să se dezvolte armonios, iar primele săptămâni sunt extrem de complicate pentru ea, întrucât este copleșită de griji. Iar printre acestea se numără întrebarea dacă există alimente pe care ar trebui să le evite în perioada în care alăptează, pentru ca laptele să nu fie ”contaminat”.

Laptele matern este, fără doar și poate, esențial pentru dezvoltarea armonioasă a copilului. Totuși, este bine de știut că acesta nu este contaminat atât de des precum se crede. Tocmai de aceea, potrivit unui studiu publicat în revista Anales de Pediatria, dieta unei femei care a devenit mamă nu trebuie să se modifice drastic în timp ce alăptează.

Ce nutrienți sunt esențiali în cazul unei femei care alăptează

Potrivit specialiștilor în nutriție, dieta unei femei care alăptează trebuie să conțină alimente care sunt o sursă bogată de carbohidrați sănătoși, proteine, calciu, fier, dar și vitamine de tip A și D, în cazul în care laptele ei care carențe.

Priya Tew, mamă, dietetician și membru al British Dietetic Association and the Health Professionals Council, susține că singurul aliment pe care femeile care alăptează trebuie să-l evite este peștele gras, întrucât acesta conține o cantitate mare de mercur.

 Alimente pe care să nu le consumi cât timp alăptezi

Care sunt alimentele pe care n-ar trebui să le consumi în timp ce alăptezi pe care ar trebui să le consumi moderat îți propunem să afli mai jos:

  • alimentele care conțin cafeină - precum cafea, ceai, ciocolată și cola - se spune că acestea n-ar trebui să le consumi în timp ce alăptezi, însă adevărul este că ele pot fi consumate cu moderație, întrucât altfel pot determina agitație și probleme de somn în cazul bebelușului.
  • alimente care cauzează flatulență, printre care legumele, n-ar trebui să fie consumate, pentru că determină apariția colicilor la bebeluși.
  • consumul de alimente picante pot altera laptele matern și pot irita stomacul făutului. Adevărul este, însă, parțial. Specialiștii în nutriție recomandă eliminarea lor din dietă dacă observați o intoleranță.
  • pește - deși conține acizi grași Omega-3, peștele gras poate fi bogat în mercur, un metal ce poate fi toxic în special pentru bebeluși și copii. Consumul exagerat poate afecta sistemul nervos central, determinând astfel apariția unor probleme de sănătate, precum lipsa de atenție, afectarea abilităților motorii fine, dezvoltarea vorbirii. Printre tipurile de pește recomandate a fi evitate se numără tonul, macroul, rechin, pește spadă, potrivit Healthline.
  • alcool - potrivit Centrului European de Prevenire și Control al Bolilor, consumul de alcool ar trebui, de asemenea, să fie întrerupt în timpul sarcinii. Totuși, consumul ocazional este sigur, dacă este și moderat și dacă îți iei, de asemenea, un timp de pauză de la alăptat. Alcoolul poate rămâne în corpul tău pentru 2-3 ore, iar asta când vorbim doar de un singur pahar.

În același timp este important să te hidratezi corespunzător, adică să bei cel puțin 6-8 pahare de apă pe zi, să eviți consumul a 3-4 cești de cafea pe zi. Nu este, de asemenea, recomandat să urmezi vreo cură de slăbit, pentru că acest lucru înseamnă să privezi copilul de vitamine și minerale ori alți nutrienți care îi sunt esențiali pentru dezvoltare.

Credit foto: Shutterstock 

Articol citit de 21 persoane