Bebelușii au nevoie de multe vitamine și minerale pentru a se dezvolta armonios, iar din dieta lor n-ar trebui să lipsească broccoli. Cum îl poți găti, află în articolul de mai jos.

Broccoli este cunoscut pentru conținutul bogat de fitonutrienți care au proprietăți antioxidante. Aceștia ajută la îmbunătățirea funcționării organismului și reduce riscul de a dezvolta anumite afecțiuni. Tocmai de aceea este important ca acesta să fie inclus în dietă bebelușului tău chiar de la șase luni, de când începe diversificarea.

Ce rețete poți prepara pentru bebeluși, află mai jos:

Piure de broccoli

Această rețetă este super simplu de pregătit și ai nevoie doar de câteva ingrediente, și anume:

  • 300 grame de broccoli
  • 400 ml de apă

Tot ce trebuie să faci este să fierbi apa în clocot, iar apoi să adaugi inflorescențele de broccoli și să le lași pentru câteva minute, ca să se înmoaie. Ulterior, adaugă broccoli în blender și mixează bine, până capătă consistența dorită. Poți adăuga și puțin lapte matern, pentru a-i îmbunătăți compoziția.

Supă cremă de broccoli cu păstârnac

O altă rețetă recomandată bebelușilor este supa cremă de broccoli cu păstârnac. Mixul de legume reprezintă un aport de vitamine și minerale, motiv pentru care n-ar trebi să lipsească din dieta bebelușului tău.

Ai nevoie de:

  • un broccoli
  • un morcov
  • un păstârnac
  • o rădăcină de țelină
  • o ceapă mică
  • o linguriță de ulei de măsline

Pentru a prepara această rețetă trebuie să cureți morcovul, păstârnacul, ceapa și țelina, iar apoi fierbe-le pentru câteva minute. Adaugă apoi și broccoli.

Atunci când legumele s-au înmuiat, scurge-le și trece-le prin blender până obții o pastă cremoasă. Adaugă uleiul de măsline și servește supa.

Piure de broccoli cu spanac

Dacă broccoli ajută la întărirea sistemului imunitar al copiilor, îmbunătățește vederea și previne anemia, spanacul conține o cantitate mare de antioxidanți. Acest ingrediente este, însă, recomandat copiilor care au o vârstă mai mare de opt luni.

Ai nevoie de:

  • 200 grame de broccoli
  • 100 grame de frunze de spanac
  • un morcov

Mod de preparare:

Într-o oală adâncă, pune morcovul la fiert, iar apoi, când s-a înmuiat, adaugă și frunzele de spanac și inflorescențele de broccoli.

Când s-au fiert complet, lasă-le la răcit pentru câteva minute, iar apoi trece-le prin blender.

Adaugă puțin chimen ori puțin lapte matern, pentru a-i conferi un gust aparte.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 15 persoane