Deficiența de fier sau anemia, așa cum mai este cunooscută, este o problemă cu care se confruntă mulți copii, însă ea poate fi ținută sub control prin introducerea în alimentație a unor ingrediente care sunt o sursă bogată de fier.

Deficiența de fier poate fi încă o problemă pentru unii copii, în special pentru cei care sunt pretențioși la mâncare și consumă prea mult lapte. Pentru a preveni deficiența de fier, însă, copilul ar trebui să consume cel puțin două alimente pe zi care sunt bogate în fier.

Care sunt alimentele bogate în fier, află mai jos:

Potrivit nutriționiștilor, alimentele care sunt o sursă bogată de fier sunt următoarele:

  • fasole
  • linte
  • carne de pui și de curcan
  • fructe uscate, precum stafide, prune, curmale, caise
  • gălbenuș de ou
  • verdețuri, precum salată verde, varză, spanac,
  • cereale integrale îmbogățite cu fier, precum pâine, orez și paste
  • carne roșie slabă, de vită, porc și miel
  • ficat
  • nuci
  • fructe de mare, precum stridii, scoici, ton, somon, creveți
  • tofu
  • legume, precum sparanghel, pătrunjel, varză de Bruxelles.

Ce trebuie să știi despre alimentele bogate în fier

Potrivit nutriționiștilor, fierul care este regăsit în alimente de origine animală, precum carnea de pui, carnea roșie ori de pește, este mai greu de absorbit în organism, mootiv pentru care nutriționiștii recomandă să vă luați fierul necesar și din plante, întrucât acestea ajută la sporirea acestui mineral.

De asemenea, nu uita că prichindeii n-ar trebui să consume o cantitate mare de pește, întrucât poate fi o sursă de mercur, care este periculos ppentru copii.

Ține cont de faptul că micuții care beau prea mult lapte și au o deficiiență de fier și vitamina C ar trebui să consulte un specialist, întrucât pot dezvolta simptome neplăcute.

Vitamina C ajută la absorbția fierului din organism, motiv pentru care n-ar fi rău să combini alimentele bogate în fier cu cele cu vitamina C, inclusiv citrice sau suc de portocale îmbogățit cu vitamina C.

Rețete cu fier pentru copiii:

Supă cremă de broccoli și cheddar

Ingrediente necesare:

  • 600 grame de broccoli
  • 50 grame de unt nesărat
  • o ceapă
  • 500 ml de supă de pui sau de legume
  • sare și piper, după gust
  • pudră de usturoi
  • un pahar cu lapte
  • brânză cheddar rasă

Mod de preparare:

Curăță și taie ceapa sub formă de cubulețe, iar apoi călește-o bine. Când a căpătat o culoare aurie, adaugă supa, sarea, pudra de usturoi, piperul și fierbe. Adaugă apoi broccoli și redu focul.

Lasă la gătit pentru 30 de minute, iar apoi trece prin blender. Adaugă laptele și brânza cheddar și servește preparatul cald.

Smoothie verde

Ingrediente necesare:

  • 200 ml de lapte de migdale
  • o banană
  • câteva felii de ananas, căpșuni ori mango
  • o mână de frunze de spanac

Trece toate ingredientele prin blender și amestecă bine, până obții o compoziție omogenă. Oferă-i copilului tău această băutură ca gustare.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 10 persoane