Cariile la copii sunt extrem de întâlnite, însă acestea pot fi prevenite dacă vei ține cont de câteva recomandări în ceea ce privește dieta.

Nu este niciun secret faptul că dulciurile, sucurile și alte prăjituri determina deteriorarea dinților însă specialiștii în nutriție sunt de părere că dacă vei ține cont de anumite recomandări în ceea ce privește dieta copiilor vei reduce riscul de apariție a cariilor.

Cariile sunt acele pete și găuri care apar pe smalțul dinților, fiind cauzate de pierderea mineralelor sale naturale. Tocmai din acest motiv, multe dintre alimentele pe care le consumăm pot favoriza dezvoltarea, proliferarea și multiplicarea germenilor care transformă zaharurile în acizi, determinând astfel apariția cariilor.

Pentru a evita apariția acestora este, însă, indicat să țineți cont de câteva recomandări:

Consumați alimente bogate în calciu

În timpul copilăriei, dinții și oasele se află în plin proces de dezvoltare. Oferindu-i organismului suficiente o cantitare mare de calciu vei ajuta aceste structuri să se dezvolte armonios. Așadar, include în dieta copiilor lapte și produse lactate, legume de culoare verde, broccoli, nuci, precum migdale.

Laptele este o sursă bogată de calciu și ajută la alcalinizarea pH-ului orgal, reducând astfel nivelul de acizi și de bacterii din gură. Este recomandat, însă, ca în lunile 9-12 să dezveți copilul de biberon, întrucât acesta favorizează apariția cariilor.

Oferă-i alimente bogate în proteine

Oferindu-i copilului tău alimente care sunt o sursă bogat de fibre și de carbohidrați complecși este un alt aspect pe care trebuie să-l ai în cedere pentru a preveni apariția cariilor. Totodată, dacă vei include în dietă alimente care necesită un timp mai mare de mestecare, atunci va crește producția de salivă, acest fluid oral ce acționează ca o barieră de protecție pentru curățarea dinților și neutralizarea acizilor produși de bacterii.

Fibrele pot fi găsite în verdețuri, legume și fructe, precum și în cereale, precum orez brun și fulgi de ovăz. De asemenea, fructele și legumele n-ar trebui să lipsească din dieta acestora.

Totodată, carbohidrații complecși, pe care-i regăsești în cerealele integrale, sunt o sursă excelentă de vitamine, fier și alți nutrienți benefici pentru organism.

Limitează consumul de dulciuri

Alimentele care sunt o sursă bogată de zahăr sunt cele mai nocive pentru sănătatea orală, fapt pentru care consumul lor ar trebui să fie limitat. Dulciurile, ciocolata, bomboanele și prăjiturile sporesc riscul de apariție a cariilor, motiv pentru care ar fi bine s limitezi consumul lor. Sau încearcă, măcar, să le înlocuiești cu produse mai sănătoase, eventual prăjituri gătite în casă.

Credit foto: Shutterstock 

Articol citit de 6 persoane