Un stil de viață sănătos se formează încă din copilărie, motiv pentru care îți recomandăm să le insufli copiilor tăi grija pentru alimentația sănătoasă. Astfel, pentru a le forma obiceiuri bune îți sugerăm să încerci să le oferi deserturi sănătoase.

Copiii vor dulciuri, indiferent de vârsta pe care o au, însă cele din comerț, care conțin mult zahăr, pot fi înlocuite de unele preparate în casă, chiar de tine.

Descoperă câteva idei de deserturi pentru cei mici, mai jos:

Mini pizza pe blat de măr și fructe

Ingrediente necesare:

- un măr tăiat în șase felii subțiri, fără semințe
- șase linguri de unt de arahide
- șase lingurițe de fulgi de ciocolată
- patru linguri de fistic sărat, prăjit
- patru linguri de miere

Mod de preparare:

Așază feliile de măr pe farfurii, iar apoi unge-le cu unt de arahide. Presară fulgii de ciocolată, fistic și miere.

”Gogoși” din mere

Copiii iubesc gogoșile, însă ele nu sunt deloc sănătoase. Gătite cu făină rafinată, prăjite într-o cantitate mare de ulei și umplute cu multă ciocolată, ele nu sunt deloc benefice pentru sănătate, însă îți propunem o variantă nutritivă, gătită dinfelii de mere.

Ai nevoie de:

- un măr fără semințe
- trei linguri de unt de arahide
- două linguri de fulgi de nucă de cocos neîndulciț

Mod de preparare:

Îndepărtează semințele și cotorul, iar apoi taie mărul în felii de un centimetru. Unge feliile de măr cu unt de arahide și presară fulgii de cocos. Servește aceste ”gogoși” delicioase imediat.

Ce beneficii au merele pentru sănătate

Potrivit nutriționiștilor, mereu sunt fructe benefice pentru sănătate la orice vârstă. Conțin o cantitate mare de apă, sunt bogate în fibre, dar și în vitamine, printre care vitamina A, C, precum și potasiu și proteine.

Studiile de specialitate efectuate de-a lungul timpului au arătat că merele ajută la normalizarea nivelului de colesterol din sânge, reducând apariția bolilor de inimă. De asemenea, un studiu efectuat de oamenii de știință de la Universitatea din Florida a arătat că oamenii care consumă fructe, prin care și mere, prezintă un risc mai scăzut de a se confrunta cu tensiune arterială.

Merele au, de asemenea, puterea de a îmbunătăți funcția cognitivă. Astfel, potrivit unor studii, persoanele care urmează dieta mediteraneeană ori dieta MIND, ambele bazându-se pe consumul de fructe proaspete și legume, prezintă un risc de a dezvolta demență cu 30-35 la sută mai mic.

Totodată, antioxidanții și fitonutrienții regăsiți în mere ajută la îmbunătățirea vederii și combat simptomele date de astm. De asemenea, merele au rolul de a normaliza nivelul de zahăr din sânge, ținând astfel diabetul la distanță.

Vitamina C din mere ajută la repararea țesuturilor și sporește producția de colagen, întărind astfel oasele.

Articol citit de 79 persoane