Mulți dintre copii refuză să mănânce legume, motiv pentru care fiecare mamă se chinuie să găsească modalități simple pentru a le include în dietă. În articolul de astăzi îți propunem să descoperi trei rețete cu roșii recomandate pentru copii.

Deși mulți dintre copii refuză să mănânce fructe și legume, specialiștii în nutriție vă recomandă să găsiți modalități inedite pentru a le include în dietă. Roșiile, spre exemplu, care sunt considerate de botaniști fructe, sunt refuzate de copii, însă există numeroase modalități prin care îi poți convinge pe prichindei să le consume.

Ce beneficii au roșiile pentru sănătate

La fel ca toate fructele și legumele, roșiile au un conținut bogat de vitamina A și vitamina D. Acestea conțin, de asemenea, numeroase minerale, precum fier, fosfor, magneziu, calciu, potasiu și sodi. Toate acestea sunt esențiale pentru dezvoltarea copiilor.

Un alt avantaj al consumului de roșii este faptul că previne creșterea în greutate și obezitatea la copii, având un conținut de 90 la sută de apă. De aceea, ele au un conținut caloric scăzut.

Roșiile conțin, de asemenea, și fibre, care sunt excelente pentru combaterea constipației, în timp ce fosforul ajută la întărirea oaselor și a dinților, iar aportul de potasiu contribuie la dezvoltarea nervilor și a mușchilor.

Ce rețete le poți face copiilor tăi, află mai jos:

Supă cremă de roșii

  • 900 grame de roșii
  • un cartof mare
  • un morcov
  • două cepe
  • patru frunze de sfeclă roșie
  • două căni de apă ori de supă de legume
  • două linguri de ulei de măsline
  • sare, după gust

Mod de preparare:

Îndepărtează coaja roșiilor și taie-le sub formă de cubulețe mărunte, iar apoi spală cartoful, morcovul și frunzele de sfeclă.

Taie ceapa sub formă de cubulețe mici, iar apoi pune-o la călit într-o tigaie întinsă cu o lingură de ulei de măsline.

Atunci când a căpătat o culoare aurie, adaugă cartoful tăiat mărunt, morcovul, frunzele de sfeclă roșie și amestecă bine. Adaugă și supa și lasă la fiert pentru 20 de minute.

Trece totul prin blender, iar apoi fierbe pentru alte zece minute.

Condimenteaz-o cu sare și piper și servește-o cu crutoane.

Orez cu roșii pentru copiii mai mari

Ingrediente necesare:

  • o ceașcă de orez alb
  • o jumătate de ceapă roșie
  • o lingură de ulei de măsline
  • sare, după gust
  • busuioc sau pudră de oregano

Mod de preparare:

Într-o oală, pune două căni cu apă la fiert și un praf de sare, iar apoi adaugă orezul. Fierbe până când acesta devine moale.

Ulterior, pune orezul în boluri.

Într-o tigaie întinsă, pune o lingură de ulei la încins și călește câteva minute roșiile curățate de coajă și tăiate felii.

Condimentează cusare și busuioc, după gust, iar apoi pune roșiile peste orez. Servește cât e cald.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 17 persoane