Se spune că sarcina este cea mai frumoasă perioadă din viața unei femei, însă uneori, în anumite cazuri, acest lucru nu este valabil, întrucât unele femei se confruntă cu anxietate.

Potrivit statisticilor, una din cinci femei însărcinate dezvoltă o tulburare anxioasă, ce poate determina anumite probleme, printre care:

- naștere prematură
- greutate scăzută a fătului
- circumferința capului scăzută a bebelușului
- naștere și travaliu dificile
scor APGAR scăzut;
- dificultăți de alăptare
- dificultăți de învățare și atenție a copilului

Anxietatea în sarcină

Când vine vorba despre sarcină este de așteptat ca unele femei să se confrunte cu anxietate. Acesta este un sentiment uman, normal, însă în anumite cazuri, aceasta se agravează, întrucât sentimentele de îngrijorare cu privire la evoluția bebelușului nenăscut sunt tot mai puternice. Multe dintre femei se tem că sarcina nu merge bine, că nu se hrănesc suficient ori trec prin stări de rău, care le agravează starea de spirit.

Totodată, anumite femei care se confruntă cu anxietate în sarcină ajung să fie speiate de cum se va schimba relația cu partenerul de viață, altele se tem că nu se vor descurca să se împartă între serviciu și rolul de părinți sau că nu vor putea acoperi cheltuielile.

Ce poți face pentru a ține sub control anxietatea în sarcină

Atunci când vine vorba despre anxietatea în sarcină, cei mai mulți dintre specialiști recomandă terapia. Femeile care sunt însărcinate și se confruntă cu stări anxioase ar trebui să apeleze la un terapeut ori să facă activități precum yoga ori acupunctură, ce ajută la relaxare.

  • Schimbă-ți punctul de vedere privind anxietatea

În loc să consideri anxietatea ca ceva rău ori periculos încearcă să privești această problemă dintr-o altă perfectivă. Acceptă-ți anxietatea, gândurile de neliniște pentru faptul că nu știi ce te așteaptă și învață să o tolerezi.

  • Fii puternică

Spune stop sentimentelor de panică. Oprește-te pentru câteva clipe și scrie pe o foaie îngrijorările care te macină. Apoi, citește cu atenție acea listă și încearcă să rezolvi problemele care te macină. Spre exemplu, dacă te temi de travaliu și naștere, înscrie-te la un curs de naștere. De asemenea, dacă te temi de alăptare, cere sfatul unui consultant de alăptare. Secretul este să te ocncentrezi asupra lucrurilor pe care le poți rezolva/controla, iar starea ta de spirit se va îmbunătăți.

  • Fă mișcare

Pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit fă sport. Nu contează că vorbim despre o plimbare scurtă cu partenerul tău, de o oră de yoga ori de câteva exerciții fizice care nu te solicită. Fă mișcare în fiecare zi. În acest fel, nu doar corpul tău va fi sănătos, ci și mintea. Vei reuși să te eliberezi de gândurile stresante și să-ți luminezi mintea.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 46 persoane