Vitamina C se numără printre cei 13 nutrienți esențiali în sarcină, întrucât are puterea de a preveni malformațiile fătului. Acesta este esențială pentru ca organismul să producă colagen, adică acea proteină ce se regăsește în cartilaje, tendoane, oase și piele.

Sarcina este, fără îndoială, una dintre cele mai frumoase perioade din viața unei femei, însă ea vine cu multe provocări și griji. Mai mult de atât, femeile care se pregătesc să devină mame trebuie să fie atente la alimentație și să adopte un regim sănătos, care să-i asigure organismului doza zilnică de micronutrienți, printre care și vitamina C, care este esențială pentru dezvoltarea bebelușilor.

Experții încurajarea unor vitamine, printre care acid folic în lunile de dinainte de concepție, care ajută, de asemenea, la reducerea riscului de apariție a malformațiilor de tub neuronal. Vitamina C este unul dintre cei 13 nutrienți esențiali în sarcină, deoarece ajută la reducerea riscului unor anumite boli și malformații. Aceasta ajută și la întărirea sistemului imunitar și previne anemia.

Ce poți face pentru a-i oferi organismului doza recomandată de vitamina C, dar și cât de importantă este în sarcină, află mai jos:

Consumă alimente bogate în vitamina C

Sucul natural de portocale este o sursă bogată de acid folic și de vitamina B12, motiv pentru care este benefic pentru femeile însărcinate, întrucât ajută la îmbunătățirea digestiei și la sporirea producției de proteine.

Femeile însărcinate ar trebui să consume aproximativ 80-95 mg de vitamina C pe zi, motiv pentru care alimentele bogate în vitamina C n-ar trebui să lipsească din dieta lor. Printre acestea se numără:

  • citricele, precum portocale, lămâie, grepfruit, mandarine
  • alte fructe, precum kiwi, căpșuni, pepene, papaya
  • legume, precum ardei gras roșu, broccoli, pătrunjel

Atenție, însă. Multivitaminele nu sunt recomandate pentru femeile însărcinate, întrucât acestea conțin o cantitate mult prea mare de vitamina C. Există anumite suplimente gândite special pentru femeile însărcinate, însă cel mai bine este să-i oferiți organismului aportul de vitamina C necesar din alimentație. Consumați portocale, suc de portocale, kiwi, ardei gras ori afine în fiecare zi.

De asemenea, femeile care sunt predispuse să se confrunte cu o tensiune arterială scăzută ar trebui să fie precaute când vine vorba de consumul de acid ascorbic. Acestea ar trebui să consulte un specialist care să stabilească care este doza de care are nevoie.

De ce e periculoasă carența de vitamina C și cum se manifestă

O dietă săracă în vitamina C este asociată cu sindromul HELLP, o boală în care femeile însărcinate se confruntă cu o creștere a enzimelor din ficat, ceea ce poate fi periculos atât pentru bebeluși, cât și pentru mame.

 Deficiența de vitamina C în sarcină se poate manifesta prin oboseală, inflamația gingiilor, leziuni cu vindecare lentă ori piele aspră și uscată.

Credit foto: Shutterstock 

Articol citit de 102 persoane