Sarcina poate fi cea mai frumoasă perioadă din viața unei femei, însă pentru a susține organismul să susțină creșterea unui făt este important să ai o dietă echilibrată și sănătoasă. Potrivit nutriționiștilor, anumite alimente consumate în sarcină ajută contribuie și la îmbunătățirea stării de sănătate a gravidei, cât și la dezvoltarea armonioasă a fătului, care are nevoie de nutrienți.

Începând cu al doilea semestru, o femeie însărcinată are nevoie de 340 de calorii în plus pe zi, iar această cantitate va crește în cel de-al treilea. Care sunt alimentele pe care trebuie să le consumi, află mai jos:

Pește

În urmă cu mai mulți ani, femeilor însărcinate li se spunea să evite consumul de pește și de fructe de mare, pentru că au un conținut mare de mercur. Nutriționiștii, însă, recomandă acum consumul unor tipuri de pește gras, care conțin nutrienți ce contribuie la dezvoltarea creierului și a ochilor a copiilor. Astfel, femeile însărcinate pot consuma cu încredere ton, somon și păstrăv.

Ouă

Despre consumul de ouă în sarcină s-a vorbit mult de-a lungul timpului, iar experții în nutriție le consideră superalimente, fiind o sursă excelentă de colină. Acest nutrient contribuie la dezvoltarea coloanei vertebrale și este asociată cu susține dezvoltarea creierului. Conform specialiștilor, o femeie însărcinată are nevoie de cel puțin 450 mg de colină pe zi, așa că ar trebui să includă în dietă alimente precum pui, carne de vită, lapte, soia, dar și alune.

Lapte

Laptele și alte produse lactate conțin nutrienți esențiali în timpul sarcinii, precum calciu, care contribuie la dezvoltarea oaselor și a dinților, vitamina B12, care susține dezvoltare celulelor roșii, vitamina A, esențială pentru dezvoltarea vederii, dar și a oaselor, precum și vitamina D, asociată cu întărirea oaselor și a dinților și cu întărirea sistemului imunitar.

Fasole și leguminoase

Fasole neagră, năut, linte, mazăre și alte leguminoase pot fi o variantă ideală pentru tine, ca femeie însărcinată, deoarece sunt o sursă bogată de nutrienți, ajutând la susținerea sarcinii. Totodată, în această perioadă este important să crești cantitatea de fibre consumată și să bei o cantitate bogată de apă.

De asemenea, femeile predispuse la crență de fier ar trebui să fie și mai atente la alimentație și să includă în dietă alimente care conțin o cantitate mare de fier, precum suc de portocale, suc de roșii, căpșuni, acestea ajutând și la sporirea absorbției de fier din organism.

Cartofi

Atât cartofii albi, cât și cei dulci sunt o variantă rapidă de gătit și sunt recomandați în sarcină. Conțin vitamina A, care contribuie la menținerea sănătății vederii, precum și la dezvoltarea ochilor bebelușilor, a oaselor și la întărirea sistemului imunitar. Poți, de asemenea, să consumi și alte alimente bogate în vitamina A, precum morcovi, mango, caise și pepene galben.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 549 persoane