Orezul și pastele sunt doar câteva dintre ingredientele adorate de oameni de toate vârstele și sunt recomandate chiar și femeilor însărcinate. Acestea sunt nutritive și sănătoase, motiv pentru care le poți include cu ușurință în diferite rețete.

Femeile însărcinate în trimestrul al treilea au nevoie de o alimentație sănătoasă, echilibrată, întrucât în această perioadă au nevoie de energie. Iar orezul și pastele sunt alegeri inspirate, gustoase și ușor de preparat.

În trimestrul trei de sarcină, femeile însărcinate se simt obosite și sunt copleșite de dureri, întrucât fătul câștigă în greutate și se mișcă mult. De asemenea, în această perioadă i se dezvoltă și creierul, dar și oasele.

Ce nutrienți sunt esențiali în trimestrul trei de sarcină

Această perioadă a sarcinii poate fi extrem de extenuată pentru tine, ca viitoare mamă, însă suplimentele alimentare te pot ajuta să depșești aceste momente.

Care sunt vitaminele și nutrienții de care ai nevoie, află mai jos:

  • acizi grași Omega-3, esențiali pentru dezvoltarea creierului, a sistemului circulator și a retinei
  • calciul - doza zilnică recomandată femeilor însărcinate este de 400 mg pe zi pentru a preveni deficiențele.
  • iod - ajută la dezvoltarea creierului fătului, motiv pentru care sunt recomandate suplimentele alimentare
  • vitamina D - această vitamină este produsă de organism în urma expunerii la soare, dar poți consuma și somon bine gătit ori gălbenuș.

Ce rețete poți încerca în trimestrul trei de sarcină

Orez cu cod și curry

Ingrediente necesare:

  • 200 grame de orez
  • 400 grame de file de cod
  • un ardei gras
  • o ceapă
  • două ouă
  • un cățel de usturiu
  • două linguri de curry
  • o linguriță de turmeric
  • sare și piper, după gust
  • ulei de măsline
  • apă

Mod de preparare:

Într-o tigaie întinsă, pune o lingură de ulei de măsline, după care adaugă ardeiul tocat cubulețe, ceapa și usturoiul. Călește totul pentru câteva minute, iar apoi condimentează cu sare.

Condimentează codul cu sare și piper, iar apoi frige-l pe grătar pentru câteva minute pe fiecare parte.

Într-o oală adâncă, pune apă și un praf de sare, iar când dă în clocot, adaugă orezul. Fierbe-l pentru 20 de minute. Adaugă apoi pulberea de curry și turmeric. Amestecă bine.

La final, adaugă legumele, pune totul în farfurii, iar codul așază-l deasupra.

Salată cu paste, nuci și măr

Ingrediente necesare:

  • 200 grame de paste spirale
  • patru mere
  • 100 grame de nuci
  • sare
  • o lămâie
  • două linguri de ulei de măsline
  • o lingură de miere

Mod de preparare:

Fierbe pastele într-o oală adâncă, cu apă și cu sare, potrivit instrucțiunilor de pe ambalaj.

Într-un bol, combină merele tăiate cubulețe cu sucul obținut dintr-o lămâie.

Strecoară pastele și combină toate ingredientele într-un bol. Adaugă și nucile, mierea și uleiul de măsline. Amestecă bine și servește preparatul imediat.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 12 persoane