Planificarea meselor în timpul sarcinii trebuie să fie o prioritate pentru orice femeie. Pe lângă faptul că este indicat să alegeți alimente care reduc disconfortul în timpul sarcinii, menținerea unei greutăți și adoptarea unei diete sănătoase vă vor ajuta să reduceți riscul de a vă confrunta cu eventuale complicații.

Potrivit specialiștilor în nutriție, anumite alimente pot reduce disconfortul din timpul sarcinii, motiv pentru care îți propunem să descoperi care sunt acestea în articolul de mai jos.

Este normal să resimți un mic disconfort în primul trimestru de sarcină, mai ales că poți experimenta simptome precum greață, vărsături ori reflux acid. Este, însă, important ca acestea să nu persiste, pentru că te poți confrunta cu deshidratare, acest lucru afectând negativ dezvoltarea bebelușului.

Care sunt alimentele care reduc disconfortul din sarcină, află mai jos:

Fructe

Să consumi fructe în timpul sarcinii nu doar că te va ajuta să te simți mai bine, însă îi vor oferi organismului tău vitamine și minerale esențiale dezvoltării bebelușului.

Lapte și produse lactate

Consumul zilnic de produse lactate este, de asemenea, important, întrucât te va ajuta să-i oferi organismului necesarul de calciu. Consumând multe iaurturi ori alte produse din lapte nu vei face decât să previi apariția unor eventuale probleme ale sistemului osos, iar bebelușul tău se va dezvolta armonios. De asemenea, laptele este o sursă bogată de proteine. Iar în cazul în care suferi de intoleranță la lactoză, atunci ar trebui să optezi pentru iaurt, care conține bacterii benefice, ce ajută la îmbunătățirea digestiei, la combaterea infecțiilor și la îmbunătățirea sistemului imunitar.

Ouă

Ouăle sunt importante pentru menținerea sănătății, grație conținutului bogat de proteine. De asemenea, ouăle conțin vitamine și minerale, precum fosfor, vitamina B12 și colină, o vitamină esențială pentru dezvoltarea creierului.

Avocado

Un deficit de acid folic în timpul sarcinii poate determina defecte de tub neuronal în cazul bebelușului. Iar una dintre acestea este spina bifidă. Așadar, înainte de a rămâne însărcinată, consumă această vitamină. De asemenea, poți include în dietă și avocado, care are un conținut bogat de acid folic, vitamina B9, C, B și K. Acesta conține, de asemenea, și fier, magneziu, fibre și potasiu.

Fructe uscate

Fructele uscate sunt delicioase și foarte nutritive, acestea având un conținut bogat de fibre, ce ajută la prevenirea constipației. Conțin, de asemenea, și acid folic, fier și potasiu, motiv pentru care nu ezita să le incluzi în dietă. Ai de ales între prune uscate, stafide, smochine, piersici ori caise, toate acestea fiind recunoscute pentru aportul bogat de nutrienți.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 12 persoane