În timpul sarcinii, corpul tău trece printr-o mulțime de schimbări drastice, ceea ce va duce chiar și la afectarea somnului. Din acest motiv îți venim în ajutor cu câteva trucuri pentru a te ajuta să dormi mai mult.

Potrivit specialiștilor, să te odihnești mai mult și să te relaxezi este fundamental în timpul sarcinii, întrucât o ființă nouă se dezvoltă în interiorul tău. Ce poți face pentru a-ți îmbunătăți calitatea somnului, află mai jos:

Evită să dormi în timpul zilei

În timpul primului trimestru de sarcină te vei simți obosită pe parcursul zilei. Oboseala este un simptom comun, însă nu pica pradă ispitei de a dormi în timpul zilei. În acest fel îți va fi mai simplu să te odihnești noaptea.

Compensează fiecare oră de somn pierdută

Chiar dacă ai un program aglomerat și vrei să bifezi cât mai multe task-uri, ca să simți că viața ta nu s-a schimbat cu nimic de când ai rămas însărcinată, ai grijă de programul tău de somn și compensează fiecare oră de somn ratată. Totodată, încearcă să adormi mai devreme cu cel puțin o oră.

Redu nivelul de stres și anxietate

Stresul și anxietatea sunt afecțiuni care se manifestă la nivel psihic și fizic și te împiedică să dormi noaptea. Un somn de calitate proastă poate duce la complicații la naștere. Atunci când ești obosită sau stresată, mușchii devin obosiți și nu au flexibilitatea necesară pentru travaliu.

Folosește ulei de lavandă

Atunci când nu poți să adormi, alege uleiul de lavandă să-ți fie aliat. Pulverizează puțin pe pernă ori pe lenjeria de pat, te va ajuta să te relaxezi și, în plus, are și un miros plăcut.

Nu consuma prea multe lichide după orele 16:00

Femeile însărcinate merg mai des la baie, așa că pentru a te asigura că dormi bine noaptea încearcă să nu consumi prea multe lichide după orele 16.00. Totodată, ar fi bine să renunți la alimentele prea grase ori prea picante, întrucât pot cauza probleme digestive, care se vor reflecta în calitatea proastă a somnului.

Credit foto: Shutterstock 

Articol citit de 493 persoane