Hidratarea în sarcină este esențială pentru a ajuta nu doar la menținerea sănătății mamei, ci și a fătului, precum și pentru a sprijini dezvoltarea acestuia.

Potrivit unor studii efectuate de-a lungul timpului, femeile însărcinate trebuie să consume 300 ml de apă în plus pe zi în timpul sarcinii, da și în perioada alăptării. Pentru a ajuta la hidratarea organismului, însă, specialiștii în nutriție recomandă și includerea unor fructe în dietă, care sunt o sursă bogată de apă.

Conform unor recomandări, femeile însărcinate trebuie să bea între 8-12 pahare cu apă pe zi, adică 2-3 litri, întrucât aceasta ajută nu doar la îmbunătățirea digestiei, ci și la formarea lichidului amniotic din jurul fătului, dar și la dezvoltarea fătului. Persoanele care nu pot bea o cantitate atât de mare de apă trebuie, însă, să includă în dietă fructe care sunt o sursă bogată de apă, precum:

Ananas

Cunoscut pentru proprietățile diuretice și antiinflamatorii, ananasul este un fruct ce are un conținut de 95 la sută apă. Totodată, acesta are un conținut caloric scăzut și sporește hidratarea celulelor, împiedicând procesul de oxigenare a celulelor. De asemenea, enzima cunoscută sub numele de bromelaină are proprietăți digestive, antioxidante, precum și de curățare. Vitamina C, regăsită de asemenea în ananas, ajută la întărirea sistemului imunitar și reduce riscul de îmbolnăvire.

Prune

Acestea nu doar că au proprietăți digestive, ajutând la prevenirea constipației, însă conține o cantitate însemnată de vitamine și minerale, ce ajută la îmbunătățirea funcției cardiace.

Cireșe

Fiecare 100 grame de cireșe conțin doar 63 de calorii, iar 85 la sută din conținut este apă. Acestea ajută la prevenirea îmbătrânirii celulare, grație aportului de betacaroten și de vitamina E. De asemenea, cireșele au proprietăți antiinflamatorii, motiv pentru care sunt esențiale pentru ameliorarea durerilor.

Grapefruit

La îndemâna oricui și ieftin, pentru hidratarea organismului este recomandat și grapefruitul. Acesta este o sursă bogată de vitamine și minerale esențiale pentru funcționarea optimă a organismului. Aceste fructe au, de asemenea, proprietăți antiinflamatorii, prevenind durerile de mușchi și de articulații.

Așadar, în timpul sarcinii, femeile ar trebui să fie foarte atente la alimentație. Pentru a ”atinge” cantitatea de apă recomandată de nutriționiști încercați să beți apă cu lămâie ori cu frunze de mentă, întrucât gustul va fi mai bun. De asemenea, pe lângă fructe, alegeți să consumați și ceaiuri, însă consultați-vă cu medicul care vă urmărește sarcina și nu adăugați deloc zahăr.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 15 persoane