Femeile însărcinate care prezintă intoleranță la lactoză ar trebui să fie foarte atente la alimentație, întrucât trebuie să-i ofere fătului nutrienții de care are nevoie pentru a se dezvolta optim.

Greutatea și oboseala sunt probleme cu care se confruntă cele mai multe femei în ultimul trimestru de sarcină, iar o alimentație sănătoasă reprezintă secretul pentru o pregătire optimă pentru venirea pe lume a bebelușului. Iar când vorbim despre intoleranța de gluten, prepararea hranei ar putea fi o adevărată provocare, însă nu și cu aceste rețete simple, pe care le poți încerca la tine acasă.

Somon cu sos de roșii, portocale și busuioc

Această rețetă conține o cantitate mare de acizi grași Omega 3, care sunt indispensabili pentru funcționarea optimă a sistemului cardiovascular.

Ingrediente necesare:

  • 500 grame de somon
  • o linguriță de ulei de măsline
  • sare și piper, după gust

Ingrediente necesare pentru sos:

  • 750 grame de roșii
  • două lingurițe de ulei de măsline extravirgin
  • trei căței de usturoi
  • o portocală
  • o linguriță de amidon de porumb
  • câteva frunze de busuioc

Mod de preparare:

Pune cuptorul la preîncălzit la 180 grade Celsius, iar apoi bagă somonul la copt uns cu ulei de măsline și condimentat cu sare și piper.

Lasă la gătit pentru 30 de minute, iar între timp ocupă-te de sos.

Spală roșiile și taie-le pe jumătate, îndepărtează-le semințele, iar apoi îndepărtează-le prin răzătoare. Elimină coaja.

Într-o tigaie întinsă, pune la călit usturoiul în uleiul de măsline. Adaugă roșiile și gătește-le la foc mic, până când apa pe care o eliberează s-a evaporat.

Adaugă apoi coaja de portocală rasă și sucul acestui fruct cu amidonul de porumb. Pune și busuiocul tocat mărunt și lasă să fiarbă bine.

Ulterior, pune somonul în farfurie și toarnă acest sos peste el.

Salată de valeriană și roșii

Valeriana este cunoscută pentru proprietățile nutritive pe care le are, ajutând chiar și la prevenirea îmbătrânirii celulare, motiv pentru care îți propunem să încerci această salată ce e gata numaidecât.

Ingrediente necesare:

  • 150 grame de frunze de valeriană
  • 100 grame de roșii
  • o linguriță de ulei de măsline
  • un praf de sare

Mod de preparare:

Spală bine frunzele de valeriană, lasă-le la scurs, iar apoi pune-le într-un bol. Adaugă și roșiile tăiate cubulețe ori pe jumătate, dacă folosești roșii cherry, după care condimentează cu sare și pioer.

Supă cremă de sparanghel

O alegere inspirată pentru un prânz nutritiv, dar sărac caloric este supa cremă de sparanghel.

Ingrediente necesare:

  • 200 grame de sparanghel
  • două cești de supă de pui
  • un morcov
  • un cartof
  • un păstârnac
  • o ceapă
  • un praf de sare
  • un praf de piper
  • doi litri de apă

Mod de preparare:

Într-o tigaie adâncă, pune puțin ulei de măsline la încins, după care călește ceapa tocată mărunt.


Ulterior, adaugă cartoful, țelina, păstârnacul și morcovul întregi, doar curățate de coajă și spălate, iar apoi toarnă și supa.

Lasă totul la fiert pentru câteva minute, iar apoi adaugă și sparanghelul.

La final, când legumele s-au înmuiat, trece totul prin blender și mixează până obții o pastă omogenă. Pune din nou crema obținută la fiert, adaugă condimentele și lasă la fiert pentru câteva minute.

Servește cu crutoane.

Credit foto: Shutterstock 

Articol citit de 13 persoane