Smoothie-urile sunt considerate adevărate comori pentru sănătate, mai ales în timpul sarcinii, în primul trimestru, când gravidele se confruntă cu greață și episoade de vomă ori alte stări de rău.

Pe măsură ce sarcina avansează, însă, femeile însărcinate pot consuma arsuri și senzația de preaplin, motiv pentru care sunt importante niște schimbări în alimentație și în ceea ce privește gustările. Iar smoothie-urile îți pot veni în ajut, potrivit specialiștilor în nutriție.

Dacă greața îți poate crea nevoia de a a consuma ceva rece și ușor de digerat, precum un smoothie, multe dintre gravide pot fi preocupate cu task-urile zilnice ori alte preocupări. Ele n-ar trebui să ignore, însă, alimentația, iar smoothie-urile ar trebui să nu lipsească din dieta lor. Sunt ușor de gătit, conțin nutrienți și vitamine ce le pot oferi un boost de energie.

De ce să consumi smoothie-uri în timpul sarcinii

Potrivit Academiei de Nutriție și Dietetică, femeile însărcinate au nevoie de o varietate de alimente din fiecare grup de alimente, precum cereale, fructe, legume, proteine și lactate. Un smoothie poate fi o variantă rapidă ce poate îngloba câteva dintre grupele alimentare și pot fi consumate și ca gustare, și ca masă.

Smoothie-urile sunt ulor de digerat

Atunci când te confrunți cu greață, arsuri ori probleme digestie, un smoothie este o alternativă excelentă. Lichidele tind să fie digerate mai rapid decât alimentele solide, motiv pentru care după ce ai consumat un smoothie nu vei resimți senzația aceea de preaplin.

Totodată, smoothie-urile pot ajuta la ameliorarea senzației de greață și a arsurilor stomacale.

Smoothie-urile conțin o cantitate mare de nutrienți

Smoothie-urile consumate în sarcină sunt o variantă ușoară de a include în dietă legume, fructe, carbohidrați, grăsimi și proteine, astfel că organismul tău va primi nutrienții de care are nevoie pentru a susține o sarcină și pentru a funcționa optim.

De asemenea, nu uita nici de multivitaminele prenatale și de suplimentele cu calciu, care te pot ajuta, de asemenea, să previi deficitul. În plus, smoothie-urile pot fi foarte nutritive.

Rețete de smoothie pe care să le încerci

Smoothie cu mango și spanac

Ingrediente necesare:

  • 100 ml apă
  • 100 grame de spanac
  • un măr
  • o jumătate de mango
  • o bucată mică de ghimbir
  • o lingură de suc de lămâie
  • 50 grame de caju

Mod de preparare:

Adaugă toate ingredientele într-un blender și amestecă totul bine, pentru 30 de secunde. Adaugă apă, dacă îți dorești o consistență mai fluidă ori mango, pentru a îndulci mai bine.

Smoothie cu banană și afine

Ingrediente necesare:

  • o banană
  • 150 grame de afine
  • 50 grame de spanac proaspăt
  • o ceașcă de lapte
  • o lingură de tofu

Mod de preparare:

Trece toate ingredientele printr-un blender, iar apoi amestecă bine, pentru un minut. Consumă băutura imediat.

Credit foto: Shutterstock 

Articol citit de 11 persoane